"ایورات اوبراخ"، سخنگوی وزارت داخلی رژیم صهیونیستی از موافقت این وزارت با طرح ساخت 1500 واحد مسکونی دیگر در قدس شرقی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، رژیم صهیونیستی در حالی به اجرای طرح ساخت 1500 واحد مسکونی در قدس شرقی چراغ سبز نشان داده است که تشکیلات خودگردان فلسطین چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد با مراجعه به شورای امنیت از شهرک سازی در فلسطین جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت داخلی این رژیم اعلام کرد؛ 1500 واحد مسکونی در شهرک "رامات شلومو" که در اراضی شمال قدس احداث شده، ساخته خواهد شد و این همان طرحی است که واشنگتن آن را در سال 2010 محکوم کرده بود.

به گزارش الجزیره، این طرح با موافقت کمیته ساخت‌و‌ساز شهرداری صهیونیستی قدس اجرا می‌شود که مسئولیت اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را بر عهده دارد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته با احداث بیش از شش هزار واحد مسکونی در اراضی قدس اشغالی موافقت کرده است.

"نبیل ابوردینه"، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما تصمیم اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم و تشکیلات خودگردان در آینده‌ای نزدیک گام‌های مهم و گسترده‌ای را بر ضد شهرک‌سازی‌های اسرائیل و برای جلوگیری از اجرای تصمیم‌ آنها اتخاذ خواهد کرد و از جمله این تدابیر مراجعه به شورای امنیت خواهد بود.

در همین راستا، شبکه المنار گزارش داد؛ رژیم صهیونیستی با طرح‌های جدید شهرک سازی به دنبال جدا کردن شمال و جنوب کرانه باختری از یکدیگر و اتصال شهرک‌های صهیونیستی به قدس است.

این در حالی است که چندی پیش جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود که آمریکا ضمن مخالفت با شهرک سازی‌های اسرائیل در قدس شرقی این اقدامات را غیر سازنده می‌داند و از مسئولان اسرائیلی می‌خواهیم که در این تصمیم یک‌‌جانبه خود تجدید نظر کنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار