اردبیل/

گفتمان انقلاب ارزش‌ها را در دانشگاه‌ها متجلی ساخته است

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: گفتمان اصیل انقلاب که محوریت آن حفظ اصول و ارزش‌های دینی و مکتبی است سبب شده تا در دانشگاه‌ها فضای معنوی و انگیزه ایمانی به وجود آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/محمد مولایی امروز در همایش تبیین اهداف وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه محقق اردبیلی افزود:‌ سیاستگذاری فرهنگی ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام پهلوی به سمتی حرکت کرد تا دین و علم با هم تلفیق پیدا کرده و اخلاق و معنویت جای ارزش‌های مادی و ظاهری را در دنیا بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در ترویج فرهنگ غرب عده‌ای کوشیدند در دانشگاه‌ها فضای غرب‌زدگی حاکم باشد، گفت: ما بر اساس دو بال علم و عمل توانستیم نگاه‌ها را به سمتی سوق دهیم تا آلودگی‌های ظاهری و دنیوی پاک شده و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و ارزشمندی‌ها با تکیه بر توانمندی جوانان و نوجوانان وارد عرصه علمی و اجتماعی شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل همچنین افزود: در همین زمینه شاهد وحدت حوزه و دانشگاه و تقارن علم و عمل و بیان ارزش‌ها در حصول نتایج عظیمی بودیم که اقتدار علمی را بیش از گذشته نمایان کرد.

مولایی گفت:‌ در اقتدار علمی امروز کشور قطعاً نقش مجاهدان عرصه علم و دین نظیر شهید مفتح نمایان است چرا که وجود چنین شخصیت‌هایی سبب شد تا عناصر ارزشی ترویج یافته و توطئه دشمنان خنثی شود.

وی رعایت و حفظ اصول مشترک در دستیابی به جایگاه ارزشمند علمی و تحقیقی را یادآور شد و افزود: هر چند توجه به معاش و چیزهای مادی نیز بخشی از هدف‌گذاری‌ها بوده اما اساس و بنیان حرکت‌ها دین‌مداری و ارزش‌مداری است که در حقیقت خدا محوری و اعتلای مبانی معرفتی را زمینه‌ساز شده است.

وی در ادامه یکی از ضروریت‌های همگرایی و وحدت حوزه و دانشگاه را بر‌آورده کردن انتظارات و احیای برخی اصول کار‌آمد اعلام کرد و گفت: دغدغه‌ای که امروز همه ما را به چالش کشانده است اینکه نباید نهضت ترجمه در دانشگاه‌ها نباید زمینه انحراف و انحطاط محیط‌ های علمی و دانشگاهی را فراهم بیاورد/س 

برچسب ها: اردبیل ، گفتمان ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.