دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در آغاز ششمین اجلاس وزرای ابتکار در تهران برگزار شد،مصطفی محمدنجار با ابراز نگرانی از وضع کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: فقط در دو هفته اخیر دو محموله بزرگ یازده و هفت تنی از انواع مواد مخدر در نوار مرزی مشترک با پاکستان کشف شده است.

وی افزود: مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تولید و ترانزیت مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست و ما از بهانه تراشی های غربیها دلسرد نشده ایم و با تکیه بر امکانات خود بیشترین مواد مخدر را کشف کرده ایم، هرچند در این میان مسئولیت سایرین نیز نباید فراموش شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد برای بازدید از مرزهای کشورمان دعوت کرد.

در این دیدار مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل نیز با تشکر از کشورمان درباره ساماندهی و فعالیت وزرای ابتکار گفت: از جمهوری اسلامی ایران برای تلاش های جدی در مبارزه با مواد مخدر تشکر می کنم و امیدوارم کشورهای دیگر نیز در این مبارزه کمک های بیشتری کنند.

 یوری فدوتوف افزود: در تمامی گزارش ها و ارزیابی ها در سازمان ملل تاکید می کنیم که ایران بیشترین نقش را در مبارزه با کشفیات مواد مخدر از جمله تریاک و حشیش ایفا می کند و در این زمینه هم هزینه های زیادی پرداخت کرده است.

یوری فدوتوف گفت: معتقدم اجلاس مشترک امروز و صدور اعلامیه نهایی، اساس خوبی برای تقویت همکاریهای سازمان ملل ، ایران، افغانستان و پاکستان در هماهنگی های بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دیدار ، سازمان ملل ، نجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار