قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: توسعه اقتصادی و پيشرفت كشور بدون توسعه حمل و نقل و تسهيل قوانين حمل و نقل محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،  محمدرضا قاسمی در مراسم بزرگداشت روز ملی حمل و نقل و رانندگان در خراسان رضوی كه با حضور فعالان برتر و برگزيده حوزه حمل و نقل و مديران و دست اندركاران حوزه حمل و نقل، پليس راه، نيروي انتظامي و شهركت هاي مسافربري و تشكل هاي مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان نماينده وزير در استان، مطالبات حوزه حمل و نقل را دنبال مي كنم.

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوي راه و حمل و نقل را يكي از موتورهاي محرك بخش اقتصادي دانست و افزود: بيشترين سرمايه گذاري دولت در دو حوزه مسكن و راه سازي به عنوان زيرساخت هاي حمل و نقل انجام مي شود.

وي با اشاره به مزیت های تجاری و ترانزیتی استان گفت: استان خراسان رضوي یکی از مهمترین استان های کشور به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در حوزه حمل و نقلی است.

قاسمی افزود: حمل و نقل نقش محوری در تحرک اقتصادی هر کشور دارد و برای توسعه اقتصاد و کشور باید توجه ویژه ای بدان شود.

قاسمی با اشاره به اينكه خراسان رضوي در راه هاي شرياني با 2 هزار و870 كيلومتر راه شرياني داراي بيشترين راه شرياني در كشور است، افزود: همچنين استان با داشتن 6 هزار و850كيلومتر راه بين شهري داراي مقام دوم در شبكه راه هاي كشور مي باشد.

قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با بيان اينكه در راه هاي روستايي با 14 هزار و152 كيلومتر راه داراي مقام چهارم كشوري هستيم، افزود: در خراسان رضوی در این حوزه برنامه ریزی ها و هدف گذاری هایی در حال انجام است، اما هنوز نیازمند حمایت ها و پشتیبانی های بیشتری است و این استان ظرفیت رسیدن به جایگاه نخست کشوری را در تمامی بخش های حمل و نقلی دارد.

وی افزود: خراسان رضوی از ابتدای امسال دوبار رتبه های خوبی را در حوزه کاهش تلفات جاده ای کسب کرد چنانکه در چهار ماهه نخست امسال در میان هشت استانی که 50 درصد تلفات جاده ای کشور را دارند در بحث کاهش تلفات و تصادفات جاده اي رتبه اول را کسب کرد.

وی با بيان اينكه همچنین خراسان رضوی در هفت ماه اول امسال در بخش کاهش تلفات جاده ای در کشور رتبه سوم را بدست آورده است، افزود: این امربا تلاش و فعاليت شبانه روزي و بي وقفه پرسنل راهداری درزمینه نگهداري از اين سرمايه عظيم ملي و ایمن سازی راهها و با مشارکت ارگان های همیار از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس راهو اداره كل حمل و نقل و پايانه ها محقق شده است.

وي اظهار اميدواري كرد با تلاش بخش های مختلف و مردم این کاهش تلفات و سوانح جاده ای را همچنان در استان و کشور شاهد باشیم.

در این مراسم كه توسط اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان برگزار شد، از 180 فعال برتر و برگزیده در حوزه حمل و نقل از مدیران و دست اندرکاران تا شرکت های مسافربری و تشکل ها و اتحادیه های مربوطه قدردانی و هدایایی به آنها اهدا شد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.