فرمانده انتظامی بوکان گفت: بیش از یک میلیون و 279 هزار سیگار قاچاق در بوکان توسط ماموران کشف و ضبط شد.

فتاح بابانژاد در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: خبری به این فرماندهی رسید مبنی بر اینکه باندی در زمینه قاچاق سیگار در حال فعالیت بوده و بار قاچاق را با خودروهای سنگین به شهرهای عمقی کشور انتقال می‌دهد بنابراین انجام اقدامات لازم برای کشف و شناسایی عاملان باند مذکور در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انجام کارهای پلیسی و نامحسوس خود را برای شناسایی اعضای باند آغاز کردند، ادامه داد: در طول این اقدامات یک دستگاه کامیون شش چرخ ولوو با دو نفر سرنشین که بعد از بارگیری در حال انتقال بار به شهرهای عمقی بودند توسط ماموران متوقف و برای بررسی بیشتر دو نفر متهم به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی بوکان با اظهار به اینکه از خودرو بازرسی به عمل آمده است، اضافه کرد: ماموران در بازرسی که از خودرو به عمل آوردند 128 کارتون سیگار و در مجموع یک میلیون و 279 هزار و 720 نخ سیگار کشف کردند که از این تعداد حدود 499 هزار سیگار بهمن و 779 هزار نخ سیگار اسکار توسط ماموران کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به توقیف کامیون مذکور گفت: این کامیون و محموله کشف شده به دایره مبارزه با قاچاق تحویل داده شد و پرونده تشکیل شده همراه متهم‌ها به مراجع قضایی منتقل شدند تا به این موضوع بیشتر رسیدگی شده و حکم مناسبی توسط مقامات ذی‌صلاح صادر شود.

فرمانده انتظامی بوکان همکاری اقشار مختلف جامعه برای ریشه‌کن کردن جرایم مختلف را خواستار شد و عنوان کرد: قاچاق به طور قطع در اقتصاد کشورمان تاثیر منفی بر جا می‌گذرد بنابراین می‌طلبد همه ظرفیت‌های نهفته در جامعه برای مبارزه با آن به کار گرفته شود و همه مردم همکاری کنند.

بابانژاد با اظهار به اینکه رسانه‌های گروهی در این ارتباط وظیفه سنگینی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: باید کسانی که در عرصه‌های رسانه‌ای اعم از صوتی، تصویری و مکتوب در حال فعالیت کردن هستند به این قبیل مسائل، راهکارهای ریشه‌کن کردن و آسیب‌‌های ناشی از آن بیشتر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سال رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم اذعان داشت: سال 1391 به چنین عنوانی مزین شده است بنابراین انتظار وجود دارد که مبارزه با قاچاق در سال جاری جدی‌تر دنبال شود./س

برچسب ها: بوکان ، کشف ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.