نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری لطمات روحی که به نصرت الله تاجیک در طول ۵ سال گذشته وارد شده است، افزود: باید بپذیریم که متهم اصلی در این ماجرا دولت انگلیس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور درباره بازگشت نصرت الله تاجیک سفیر ایران که۶ سال در انگلیس بازداشت بود، گفت: تاجیک در این سال‌ها متحمل زحمت‌های بسیاری شد و باید بپذیریم که متهم اصلی در این ماجرا دولت انگلیس است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماجرای اتهام به تاجیک اقدام دولت انگلیس را به دلیل عدم رعایت ضوابط و قوانین بین‌المللی محکوم می‌کنم.

وی با یادآوری لطمات روحی که به نصرت الله تاجیک وارد شد، تصریح کرد: دولت انگلیس باید پاسخگوی این اقدام‌ها و مسائل باشد.

حقیقت پور درباره دعوت از تاجیک برای حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: در جلسه این کمیسیون با حضور حیدر مصلحی وزیر اطلاعات این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما درباره حضور تاجیک در جلسه کمیسیون تصمیم‌گیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم اقدامات صورت گرفته نسبت به دیپلمات ایرانی را واقعیت نقض حقوق بشر از سوی انگلیس خواند و توضیح داد: این حق برای ایران و نصرت الله تاجیک پابرجاست که از دولت انگلیس در مجامع بین‌المللی شکایت کند و همانگونه که وزارت امور خارجه برای آزادی وی تلاش‌های بسیاری انجام داد اکنون تاجیک از حمایت‌های حقوقی این وزارتخانه برای احقاق حق خود برخوردار است.

وی با یادآوری اتهام نصرت الله تاجیک، گفت: بازداشتوی به اتهام خرید دوربین دید در شب، اتهام بی‌اساسی است چراکه ایران تولید کننده و فروشند این‌گونه دوربین‌هاست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با یادآوری اقدام‌های خصمانه آمریکا و انگلیس ضد ایران تصریح کرد: ماجرای این اتهام و بازداشت بهانه‌ای بود تا غرب به‌ویژه انگلیس و آمریکا فضایی ضد ایرانی در جهان ایجاد کنند/س

برچسب ها: اردبیل ، انگلیس ، متهم ، اصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.