مصر در حال بناگذاشتن یک نظام سیاسی جدیدی است که تمامی جریان های سیاسی امکان مشارکت در آن را خواهند داشت،مشخص است که نتیجه همه پرسی مثبت خواهد بود و زمینه آغاز عصری جدید را در مصر فراهم می کند این موضوع جامعه مصر را دچار دودستگی خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شبکه فرانس بیست و چهار  ، مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی مصر امروز برگزار شد. در جریان این همه پرسی نیمی دیگر از مردم این کشور نظر خود را درباره پیش نویس قانون اساسی جدید اعلام خواهند کرد. متن جدید از حمایت اسلام گریان حاکم برخوردار است اما لائیک ها به شدت با آن مخالفند.

«محمد خلیل» ، مدیر یک مدرسه در این باره می گوید امیدواریم همه پرسی به خوبی برگزار و صلح و امنیت به زودی در کشورمان برقرار شود.

براساس نتایج غیررسمی دور اول همه پرسی، پنجاه و هفت درصد از رای دهندگان به پیش نویس قانون اساسی جدید رای مثبت داده اند.

دور دوم همه پرسی در مناطق غیرشهری برگزار می شود. اخوان المسلمین و سلفی ها نفوذ گسترده ای در این مناطق دارند.

عصام العریان، معاون رئیس حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین در این باره گفت مصر در حال بناگذاشتن یک نظام سیاسی جدید است. نظامی که تمامی جریان های سیاسی امکان مشارکت در آن را خواهند داشت. مشخص است که نتیجه همه پرسی مثبت خواهد بود و زمینه آغاز عصری جدید را در مصر فراهم می کند.

اما مخالفان بر این باورند تخلفات زیادی در جریان همه پرسی رخ داده است.

 جامعه مصر هرگز برسر موضوعی به این اندازه دچار دودستگی نبوده است. روز جمعه طرفداران و مخالفان قانون اساسی در اسکندریه بایکدیگر درگیر شدند که چندین زخمی برجای گذاشت. جبهه نجات ملی، یکی از احزاب مخالف ، پیش بینی کرده است درگیری های دیگری نیز در روزهای آینده میان دو طرف رخ دهد.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، همه پرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار