رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از تحقق 61 درصدی تعهد اشتغال بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با بیان اینکه این سازمان تا 25 آذرماه به61 درصد از تعهدات خود برای اشتغالزایی عمل کرده است گفت: بر اساس آخرین آمار استخراج شده در آذربایجان شرقی تا 25 آذرماه سالجاری، 6 هزار و 400 نفر در بخش کشاورزی ثبت اشتغال گردیده است.

وی تعهد اشتغال سازمان جهادکشاورزی استان را در سال 91 ، 10 هزار و640 شغل اعلام نموده و افزود: اگر روند فعلی ادامه یابد این سازمان بیش از میزان تعهدات خویش در اشتغال زایی توفیق خواهد یافت .

محمدیان بابیان اینکه اشتغال زایی، شاخص ترین معیار انتخاب مدیر نمونه در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستانهای اهر، مرند ، چاراویماق و میانه به ترتیب با تحقق 91، 77 ، 76 و 71 درصدی تعهدات خویش و با ثبت اشتغال 869 ، 571 ، 161 و 524 نفر در سامانه رصد اشتغال، رتبه های اول تا چهارم را کسب کرده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه اگر از یافته های جدید علمی در بخش کشاورزی بهره برداری شود یکی از مقرون به صرفه ترین فعالیت های اقتصادی می باشد افزود: در صورت سرمایه گذاری علمی و اصولی می توان جوانان بیکار و جویای کار زیادی را در بخش کشاورزی مشغول بکار کرد.

وی همچنین برضرورت تغییرکشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی تاکید کرده و گفت: اشتغالزایی با تغییرکشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی محقق می شود و آن نیز جز با رشد مکانیزاسیون، یکپارچه سازی اراضی، رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان سازمان و استفاده بهینه از آبهای موجود میسر نمی شود.

محمدیان با بیان اینکه این سازمان عمده فعالیت های خود را در بخش مشاغل خانگی معطوف ساخته و با پیگیری‌های لازم تلاش می کند مجوزهای لازم برای طرحهای مشاغل خانگی در بخش کشاورزی را صادر و ارائه و جذب تسهیلات لازم این مشاغل را از بانک‎ها تسهیل سازد افزود: همچنین عمده این اشتغال زایی از طریق پرداخت تسهیلات بنگاههای زودبازده بوده است که این ارقام می تواند سهم بسزایی در رفع بیکاری و افزایش درآمد اقتصادی خانواده های روستایی آذربایجان شرقی داشته باشد.

وی ملاک سنجش تشخیص آماراشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی را ثبت آمار دستگاه‌ها در سامانه اشتغال وزارت کار، تعاون ورفاه اجتماعی عنوان کرد و یادآورشد: دبیرخانه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان فعال‌ترین دبیرخانه دربخش کشاورزی در سطح کشور بوده و امیدوارم با همت مدیران شهرستانها بتوانیم رکورد ثبت اشتغال را تا پایان مهلت مقرر بشکنیم.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اشاره به اينكه زير ساخت ها در بخش كشاورزي استان فراهم است افزود : تا پايان سالجاري كل تعهد اين سازمان محقق شده و با هماهنگی های صورت پذیرفته همچون سال گذشته بیش از ظرفیت و تعهد خویش در ایجاد اشتغال توفیق کسب خواهیم نمود .

وي با بیان اینکه اشتغال ايجاد شده در زير بخش هاي شيلات ، آب وخاك ، حفظ نباتات، ترويج و نظام بهره برداري، دام و طيور، زراعت و باغباني، صنايع تبديلي كشاورزي و مكانيزاسيون بوده است افزود: بيشترين اشتغال ايجاد شده تاكنون در زير بخشهاي مکانیزاسیون، دام وطيور، صنایع تبدیلی، زراعت و باغباني مي باشد./س

برچسب ها: تحقق ، تعهدات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.