دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه حرف‌هاي صهيونيست‌ها هيچ‌گونه سنديت حقيقي، حقوقي و قانوني ندارد، گفت: اظهارات نتانياهو براي ايران کاملا بي‌ارزش است، نه خود و نه ادعاهايش هيچ کدام وجه قانوني ندارد که بخواهيم به آن پاسخي بدهيم.

محمدحسن آصفري نماينده اراک و کميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير نتانياهو گفت: نتانياهو براي ايران جايگاه حقوقي و بين‌المللي ندارد که بخواهد به بيان چنين اظهاراتي بپردازد، از نظر ايران، رژيم صهيونيستي يک حکومت نامشروع است و حرف‌ها و ياوه‌گويي‌هاي مسئولان اين رژيم هيچ‌گونه سنديت حقيقي، حقوقي و قانوني ندارد.

وي افزود: بيان اين اظهارات از سوي نتانياهو نشان‌دهنده اين است که متأسفانه رويکرد سازمان ملل و آژانس انرژي اتمي رويکردي جانبدارانه نسبت به کشورهايي است که با زور و امکانات هسته‌اي، خواهان گسترش منافع خود در دنيا هستند و از حمايت سازمان‌هاي بين‌المللي به ويژه مجمع عمومي سازمان ملل و آژانس انرژي اتمي، سوء استفاده مي‌کنند.

آصفري تصريح کرد: اگر اين سازمان‌ها بيانيه يا قطع‌نامه‌اي در مورد سوء استفاده رژيم صهيونيستي از فعاليت‌هاي هسته‌اي صادر مي‌کردند، نخست وزير اين رژيم امروز با گستاخي به حرافي نمي‌پرداخت و به خود اجازه نمي‌داد در مورد کشوري که هيچ‌گونه اعتقادي به استفاده از سلاح‌هاي اتمي ندارد و حتي استفاده از سلاح‌هاي کشتار جمعي و اتمي را منع کرده اين‌گونه موضع گيري کند.

دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اظهارات نتانياهو براي ما کاملا بي ارزش است، نه خود و نه ادعاهايش هيچ کدام وجه قانوني ندارد که بخواهيم در مورد آنها تصميم‌گيري کرده و يا پاسخي بدهيم.

نماينده اراک و کميجان در پايان خاطرنشان کرد: متأسفانه هربار که به برگزاري زمان نشست ايران و گروه 1+5 نزديک مي‌شويم چنين اقداماتي از سوي رژيم صهيونيستي، آمريکا و غرب صورت مي‌گيرد تا از اين طريق بتوانند توطئه‌ خود مبني بر به حاشيه كشاندن نشست را عملي كرده و نگذارند تصميم درست و عاقلانه در اين زمينه اتخاذ شود.

انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار