استاندار خراسان رضوي گفت: دشمن از طریق اشاعه مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جامعه، زدودن نشاط و توانمندی جوانان مارا هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسين فروزان‌مهر در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان، با تاکید بر لزوم نگاه تکلیف گرایانه به موضوع مبارزه با مواد مخدر، افزود: اگر اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با جدیت دنبال نشود، حاشیه امنی برای کسی وجود نخواهد داشت و آحاد جامعه در معرض خطر قرار می گیرند.

وی افزود: دشمن برای درگیرکردن جمعیت جوان، دارای نبوغ علمی و توانمندی های مختلف با معضل اعتیاد برنامه‌ریزی کرده که هوشیاری، برنامه ریزی و اقدام به موقع باعث خنثی سازی توطئه آنان خواهد شد.

فروزان‌مهر با اشاره به حساسیت شرایط و اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر، خاطرنشان کرد: به رغم امکانات نابرابر ما با عوامل این توطئه، با بسیج امکانات و توانمندی های تمامی دستگاه های اجرایی استان می توان در زمینه مبارزه با خرید،فروش، استعمال ، تولید، توزیع و ترانزیت مواد مخدر به توفیقات قابل توجهی دست یافت.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تصریح کرد: توفیقات به مدد کارگروهی به دست خواهد آمد و ارگان ها و دستگاه های مرتبط، اعم از فرهنگی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی ضمن رعایت استقلال و حد مرزها، فارغ از هر گونه خط‌کشی های کاری باید در این زمینه با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند .

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی وضعیت موجود و تقسیم کار بین دستگاه اجرایی گفت: مقابله با عرضه مواد مخدر با رویکرد اطلاعاتی و حرفه ای نیز باید در دستور کاراعضای شورای هماهنگی قرار گیرد.

فروزان مهر با بیان اینکه امروز مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان مطالبه عمومی آحاد جامعه است خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخشی خصوصی ، تشکل های مردمی ، خیرین و علما به ویژه زمینه فرهنگ سازی از جمله مواردی است که در پیشبرد اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاثیر به سزایی دارد.

وی در ادامه بر اتخاذ رويكرد پيشگيرانه از سوي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در تدوین برنامه ها و اقدامات خود به موازات مقابله و مبارزه جدي با موادمخدر تاكيد كرد و اظهار داشت: پيگيري امور درماني و غربالگري معتادان از دیگر برنامه هایی است که بايد در دستور كار دستگاه هاي متولي قرارگيرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر توسعه مراکز درمانی مثلثی که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و ادارات‌کل بهزیستی و زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی احداث می شود تاکید نمود.
رييس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در بخشي ديگر از سخنانش به ضرورت پاكسازي مناطق آلوده از معتادان پر خطر درمناطق شناسایی شده شهر مشهد اشاره كرد و گفت: در جهت اجرای مطلوب این طرح تمامی اعضای شورا مسوولند و بر اساس تقسیم کار صورت انجام وظیفه خواهند نمود.

بهمن امیری مقدم فرمانده نیروی انتظامی استان نیز با بیان اینکه میزان کشفیات موادمخدر در 9 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه 63درصد افزایش داشته گفت: تاکنون حدود 15 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است./س

برچسب ها: مقابله ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.