ایران کشوری حاصلخیز است و در جای جایش از آب های گرم درمانی برخوردار است و مردم ایران هم از این آبها به عنوان درمان و تسکین درد استفاده می کنند.

دکتر سید مهدی میر غضنفری، عضو هیئت علمی دانشگاه در طب سنتی، متخصص فیزیولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در طب سنتی ما شش اصل ضروری برای سلامتی داریم و هر شخص باید این شش اصل ضروری را رعایت کنند تا سالم بماند.

وی افزود: این شش به ترتیب؛ خوردنی و نوشیدنی، شرایط آب و هوایی، احتباس و استفراغ، خواب و بیداری فعالیت ورزشی و ماساژها و استرس ها و مسائل روحی روانی است.

وی عنوان کرد: آب درمانی و آبهای درمانی، حمام طبی، سونا جکوزی، آب های گرم در این شش اصل در اصل شرایط محیطی و آب و هوایی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: ترکیب آبهای گرم، گوگرد، کلسیم منیزیوم و برخی املاح مختلف است که خواص آب های گرم و معدنی هم با یکدیگر فرق می کند.

وی عنوان کرد: آب های گرم خاصیت فیزیکی و شیمیایی دارد و خاصیت فیزیکی آنها به دلیل گرما و حرارتی که دارد تأثیر گذار است و خاصیت شیمیایی به علت وجود مواد معدنی است.

وی خاطر نشان کرد: بهترین زمانی که از آب درمانی می شود نتیجه گرفت زمانی است که این آبها مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و زیر نظر پزشک باشد.

وی اظهار داشت: معمولاً در سنین میانسالی به بالا برای مشکلات مفصلی، تسکین درد به آب درمانی روی می آورند.

وی در نهایت افزود: آب گرم برای افرادی که وزن بالا مزاج سردتر دارند مناسب تر است./ع2 
برچسب ها: آب ، کلسیم ، فیزیولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار