وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان با تاکید بر اشتراک‌گذاری تجربیات و تحقیقات پزشکی میان ایران و پاکستان گفت: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گام بزرگی است که ایران برداشته و قطعا در نگرش مثبت کشورها نسبت به این موضوع تاثیر بسزایی دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی

فردوس عاشق افزود: اساسا گردشگری سلامت، موضوع بسیار حائز اهمیتی است که باید بیش از پیش به آن توجه صورت گیرد.

وی افزود: باید ابتدا ضمن قدردانی از زحمات و مهمان‌نوازی بسیار خوب برگزار کنندگان این کنفرانس بزرگ بین‌المللی، به آن ها به دلیل برداشتن چنین گام بزرگی تبریک بگوییم.

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان خاطر نشان کرد: امروزه به واقع زمانی است که باید کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر به تبادل تجربیات و تحقیقات بپردازند و از یکدیگر بیاموزند، البته این چنین کنفرانس‌هایی کشورهای مسلمان را به اشتراک‌گذاری تجربیات و اطلاعات ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان اضافه کرد: فرهنگ یکسان، تاریخ یکسان، مذهب و میراث یکسان و ارزش‌های اجتماعی یکسان میان ایران و پاکستان قطعا در زمینه‌سازی گسترش ارتباطات فرد با فرد کمک می‌کند چرا که امروزه به جز ارتباط میان کشورها باید ارتباط میان افراد را هم گسترش دهیم.

عاشق عوان تصریح کرد: بنابراین این دو کشور رابطه‌ای برادرانه با یکدیگر دارند و مطمئن هستم که این دوستی و برادری در تبادل آسان اطلاعات و تجربیات و تحقیقات مؤثر است؛ همچنین این کنفرانس سبب ترغیب افراد به بحث گردشگری سلامت می‌شود تا بیش از پیش به این موضوع اهمیت داده شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، گفت: با توجه به اینکه در این کنفرانس پیشرفت‌های تحقیقاتی بیمارستان‌ها ارائه شد ما نیز قصد داریم از آن‌ها بهره گرفته و حتی در پاکستان پیاده‌سازی کنیم.

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان با تاکید بر ایجاد پیوند تنگاتنگ میان مؤسسات خدمات درمانی پاکستان و ایران اظهار داشت: باید ارتباط تنگاتنگی میان مؤسسات خدمات درمانی کشورهای اسلامی به ویژه مؤسسات ایران و پاکستان ایجاد شود که البته بنده استراتژی‌های ارتباطی در راستای گسترش ارتباط میان این مؤسسات را در اختیار دارم.

وی افزود: همچنین وجود این مؤسسات سبب می‌شود که افراد بتوانند به راحتی نظرات، ایده‌ها، تجربیات، تخصص‌ها، تحقیقات و همه نوع علوم و تکنولوژی خود را به مشارکت بگذارند.

عاشق عوان با تاکید بر به اشتراک‌گذاری تجربیات و تحقیقات پزشکی میان ایران و پاکستان گفت: برگزاری این کنفرانس یک گام بزرگ است که در ایران برداشته شد و بسیار خوشحال می‌شوم که در این زمینه ایران و پاکستان نیز بتوانند با یکدیگر همکاری کرده و گام‌های مشترک بردارند.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر این مطلب که قطعا کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در نگرش مثبت کشورها نسبت به این موضوع تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: امروزه شاهدیم که جراحی‌های بزرگ و مهمی در ایران انجام می‌شود و ما بسیار خوشحال هستیم که کشور برادرمان جمهوری اسلامی ایران به این موفقیت بزرگ رسیده است.

وی اظهار کرد: پاکستان نیز می‌تواند در این مورد از جمهوری اسلامی ایران درس بگیرد و با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری‌های وزارتخانه‌های مرتبط در دو کشور امیدوار هستم که این کنفرانس در پاکستان نیز برگزار شود.

وی با تاکید بر گسترش توریسم سلامت در کشور پاکستان گفت: در کشور پاکستان ما از طریق برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی به دنبال گسترش توریسم سلامت هستیم؛ البته باید تمامی افراد مرتبط در این حوزه بدانند که جمهوری اسلامی ایران به افراد متخصص در این حوزه توجه بسیار دارد.

وزیر مقررات ملی و خدمات گردشگری پاکستان در ادامه توریسم سلامت را موضوع بسیار مهمی عنوان کرد و یادآور شد: این مهم همواره نیازمند مدیریت و حمایت در سطح استفاده از تجربیات و مشارکت است که امیدواریم در سایه حمایت و رهبری این حرکت توسط شما نتایج مثبتی را کسب کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید همواره کشورهای همسایه و خاورمیانه توریسم سلامت را به اشتراک بگذارند؛ امروزه زمان عبور افراد از مرزها و گسترش تعاملات است بنابراین باید کشورهای اسلامی در راستای ترغیب افراد به بحث توریسم سلامت فعالیت کنند چرا که قطعا سبب می‌شود افراد در جوامع اسلامی به یکدیگر نزدیک شده و از تجارب خود بهره ببرند./س


برچسب ها: وزیر ، مقررات ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.