یک استاد فناوری اطلاعات وارتباطات گفت: همگرایی انسان و ماشین از طریق شبکه در حال ساخت(فضای مجازی) دنیای جدیدی در حوزه ی گردشگری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر علی اکبر جلالی در همایش نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد اظهار کرد امروزه با پیشرفت فناوری در سراسر جهان دیگر نمی توان برای جذب گردشگر به همان روش های قدیمی اکتفا کرد.

استاد دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت در ابتدا بیان کرد گردشگری انواع مختلفی دارد و هرکس با هدف و نگاهی متفاوت گردشگری می کند به عنوان مثال در گردشگری طبعیت گردی هدف بازدید از جلوه های طبیعی با حداقل خسارت به محیط زیست ویا در گردشگری سخت هدف گردشگری همراه با مخاطرات جانی است که در آن گردشگر به دنبال هیجان است.

دکتر جلالی فناوری اطلاعات را در حوزه های مدیریت نیروی انسانی،تبلیغات،توسعه ساختار، ارزیابی و خدمات بسیار موثر دانست و اذعان داشت برای افزایش گردشگر در ایران باید فناوری اطلاعات را گسترش بدهیم به گونه ای که امکان گردشگری مجازی در ایران را برای گردشگران سراسر دنیا فراهم کنیم.

استاد دانشگاه علم و صنعت بیان کرد ایران دارای جاذبه های فراوان گردشگری است که با شناختن آنها به جهان می توان نگاه گردشگران را به ایران جلب کرد.

وی در ادامه گفت آنچه از دید مسؤلان باید در توسعه گردشگری اتفاق بیفتد عبارت است از عزم ملی ، اصلاح ساختار،توسعه منابع انسانی،تهیه طرح جامع گردشگری و ایجاد تاسیسات زیر بنایی برای توسعه صنعت گردشگری است.

دکتر جلالی تصریح کرد با افزایش دانش کارکنان سازمان های گردشگری و همچنین آموزش های نوین در زمینه ی فناوری اطلاعات میتوان بستر مناسبی برای سفر گردشگران ساخت.

استاد دانشگاه علم و صنعت در پایان افزود با ایجاد ابزارهای نوین اقتصادی در گردشگری جهان امروز مانند بانکداری الکترونیکی،کارتهای اعتباری و فروشگاههای الکترونیکی می توان روز به روز به گردشگران در ایران افزود که این امر کمک بزرگی به صنعت گردشگری ایران است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.