همزمان با دومين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، زيردريايي‌هاي سبك و كيلوكلاس نيروي خودي پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دريا و ورود به آب‌هاي فرامنطقه‌اي، مواضع نيروي مهاجم را شناسايي و عمليات خود را آغاز كردند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در دومين روز رزمايش دريايي ولايت 91، زيردريايي فوق سنگين طارق با اجراي عمليات «غوص و صعود» در آب‌هاي آزاد و فرامنطقه‌اي، عمليات شناسايي و رهگيري يگان‌هاي مهاجم را با موفقيت به اجرا گذاشت.

دريادار رستگاري سخنگوي رزمايش در اين باره گفت: زيردريايي فوق سنگين طارق به دست توانمند كارشناسان و متخصصان داخلي، تعميرات نيمه اساسي را پشت سر گذاشت و عملياتي شد.

وي در ادامه از اجراي عمليات مهم مين‌گذاري توسط بالگردها و شناورهاي تندرو در مسير يگان‌هاي مهاجم خبر داد و افزود: اين عمليات با هدف انهدام شناورهاي سطحي و زيرسطحي نيروي مهاجم كه قصد نفوذ به آب‌هاي سرزميني نيروي خودي را داشتند، با موفقيت كامل به انجام رسيد.

رستگاري اذعان داشت: به محض نزديك شدن نيروهاي مهاجم به سواحل، يگان‌هاي پدافندي نيروي خودي از طريق هوا، زمين و دريا عمليات خود را آغاز كرده و از نفوذ دشمن به سواحل و حريم آب‌هاي داخلي جلوگيري كردند.

سخنگوي رزمايش تأكيد كرد: در ادامه اين مرحله از رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91، يگان‌هاي نيروي خودي مستقر در پايگاه‌ها، به محض نفوذ نيروهاي مهاجم به آب‌هاي سرزميني، وارد عمل شده و عمليات دفاع ساحلي را طراحي کرده و به اجرا گذاشتند.

وي اضافه كرد: همچنين شناورهاي سطحي نيروي خودي در منطقه عمومي رزمايش، با نيروهاي مهاجم درگير شده و ضمن اجراي تيراندازي‌هاي متناوب و غافلگيرانه بصورت شبانه و روزانه، اين نيروها را از منطقه متواري كردند.

دريادار رستگاري افزود: اجراي عمليات پرش چترباز و هلي‌برن ساحلي تفنگداران و همچنين استقرار ادوات نظامي و تجهيزات نيروها به منظور اجراي عمليات در منطقه عمومي رزمايش از ديگر بخش‌هاي اين روز بود.

سخنگوي رزمايش تصريح كرد: پرواز و حركت همزمان بالگردهاي نيروي خودي به منظور پشتيباني هوايي از شناورهاي سطحي و زيرسطحي يكي ديگر از مراحل دومين روز از رزمايش دريايي ولايت 91 بود.

رستگاري در پايان با تأكيد بر موفقيت‌آميز بودن اين مرحله از رزمايش گفت: نيروي دريايي ارتش، امروز ثابت كرد؛ حتي اگر دشمن تا ساحل آب‌هاي سرزميني پيشروي كند باز هم توانايي مقابله با او را دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار