همزمان با سومین روز از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 هواناو‌های تولید داخل به اجرای تاکتیک‌ها و عملیات‌های دفاع ساحلی پرداختند و گروه دفاع سایبری نیروی خودی نيز، هکرهای نیروهای مهاجم را که قصد تخریب سامانه‌های پردازشگر و حافظه شبکه رایانه‌ای را داشتند شناسایی و خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران اعزامی به بندرعباس، هواناو‌های تولید داخل که در سالروز نیروی دریایی به آب انداخته شده بودند، عملیات دفاع ساحلی و جابجایی نیروها و تجهیزات را در سراسر ساحل طولانی از تنگه هرمز تا نقطه صفر مرزی به اجرا گذاشتند.

یگان‌های مختلف نیروی خودی پس از کشف و شناسایی نفوذ نیروهای مهاجم، پدافند ساحلی را در سریع‌ترین زمان ممکن تقویت کرده و از سه راه دریا، زمین و هوا به مقابله با نیروهای مهاجم پرداختند.

در ادامه این مرحله از رزمایش، بالگرد‌های SH، RH و AB به صورت گروهی و مجزا به اجرای عملیات هلی‌برن، مین‌روبی و تخلیه تجهیزات و نیروها در ساحل منطقه عمومی رزمایش پرداختند.

اجرای عملیات درگیری با نیروهای مهاجم در ساحل نیز از دیگر بخش‌های این مرحله رزمایش بود.

در این بخش تکاوران و تفنگداران نیروی خودی پس از استقرار سلاح‌ها و تجهیزات، تاکتیک دفاع ساحلی را به اجرا گذاشته و با آتش پرحجم و به موقع، نیروهای مهاجم را که به آب‌های سرزمیني نزدیک شده بودند، هدف قرار دادند.

امروز همچنین عملیات پرش غواص‌ها از بالگرد و نفوذ آنها به داخل آب‌های منطقه رزمایش نیز به اجرا گذاشته شد.

غواصان پس از نفوذ به عمق دریا با به کارگیری مین‌های چسبنده دریایی، شناور‌های نیروهای مهاجم را دچار آسیب جدی کردند.

اجرای عملیات نفوذ و تصرف شناور‌های سطحی نیروهای مهاجم توسط تکاوران نیروی خودی در سریع‌ترین زمان ممکن و با استفاده از برنامه غافلگیرانه از دیگر اقدامات انجام شده این مرحله از رزمایش بود.

در پایان این مرحله از رزمایش نیز گروه دفاع سایبری نیروی خودی، هکرهای نیروهای مهاجم را که قصد تخریب سامانه‌های پردازشگر و حافظه شبکه رایانه‌ای را داشتند شناسایی و خنثی کردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجرای ، عملیات ، هواناو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار