روزنامه الدستور عراق از خنثي شدن كودتا برعليه حكومت مركزي اين كشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، يك منبع بلند پايه امنيتي عراقي با اعلام اين خبر افزود: دستگاه هاي اطلاعاتي برخي از كشور هاي منطقه قصد داشتند با همكاري فرماندهان سابق ارتش عراق كودتايي را عليه حكومت به رياست نوري المالكي ترتيب دهند.

اين منبع آگاه كه نخواست نامش فاش شود، در ادامه با بيان اينكه يكي از كشورهاي همجوار با ارسال تلگرافي به نوري المالكي چگونگي اين كودتا را فاش ساخته است، افزود كودتاچيان قصد داشتند با حمله به بغداد اين شهر را ساقط كرده و پس از آن بوسيله گروهك هايي بر اين شهر سيطره پيداكرده وعليه حكومت مركزي كودتا كنند .

وي در ادامه مي افزايد: دستگاه اطلاعاتي برخي از كشورهاي منطقه با دعوت از فرماندهان وافسران بعثي عراقي خواستار اجراي اين كودتاي نظامي از سوي آنها بوده ودر پي اجراي عمليات كودتا بودند.

در همين حال اين منبع آگاه از دستگيري يك عضو شاخص حزب منحله بعث در استان صلاح الدين توسط نيروهاي امنيتي خبر داد كه با طراحان كودتا همكاري داشته و به آن اعتراف كرده است.

همچنين "عدي الخدران" يكي از مقامات محلي استان الخالص عراق از تلاش هاي اعضاي حزب منحله بعث براي تشكيل گروهي موسوم به ارتش آزاد خبر داد و گفت همكاري اين گروه با برخي از كشورهاي منطقه مسجل شده است.

تاكنون مقامات عراقي از كشورهاي حامي كودتا چيان نامي نبرده است.
برچسب ها: کودتا ، عراق ، ناکام ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار