12 طرح ملي در قالب طرح هاي مهر ماندگار در حوزه عملياتي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در دست اجراست كه هم اكنون اين پروژه ها بين 71 تا 99 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد بورد مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، با اعلام اينکه اعتبار مصوب پروژه هاي مهرماندگار افزون بر 5 هزار و 212 ميليارد ريال است افزود : طرح هاي مهر ماندگار در زمينه افزايش و نگهداشت توان توليد نفت و گاز، حفظ محيط زيست، عمراني و عام المنفعه تعريف و اجرايي شده اند و برخي از آنها از نظر اهميت و پيچيدگي در صنعت نفت كشور كم نظيرند.

وي احداث 4 كارخانه نمكزدايي رگ سفيد2، بي بي حكيمه1، هفت شهيدان مسجدسليمان و لب سفيد و همچنين توسعه واحد نمكزدايي اهواز بنگستان از جمله پروژه هاي مهرماندگار ذکر کرد و گفت: با راه اندازي آنها ظرفيت فرآورش نفت نمكي در حوزه عملياتي اين شركت 250 هزار بشكه در روز افزايش مي يابد.

وي به  پروژه اصلاح و بازسازي چندراهه گناوه اشاره كرد و گفت: چند راهه گناوه مركز انتقال نفت خام به جزيره خارک است كه به منظور انعطاف عملياتي با كمترين هزينه و دقتي خاص و سرعتي وصف ناپذير اصلاح و بازسازي شد.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب افزود: از ديگر پروژه هاي مهرماندگار كه هم از نظر توليد صيانتي و هم از لحاظ زيست محيطي حائز اهميت است پروژه جمع آوري و تزريق گازهاي همراه ميدان نرگسي است كه در مرحله راه اندازي قرار دارد.

بورد، احداث باند دوم جاده ماهشهر به اميديه، احداث تاسيسات نفتي جايگزين ناشي از احداث سد گتوندعليا، ايجاد شبكه راديو ترانك ديجيتال، خريد و نصب 30 دستگاه تلمبه ميله اي مكشي و ساخت و خريد چهارمجموعه دستگاه فرآورش سيار نفت را از ديگر پروژه هاي مهرماندگار اين شركت برشمرد.

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب راهبري عمليات توليد و بهره برداري بيش از 60 ميدان هيدروكربوري بزرگ و كوچك در گستره اي افزون بر 400 هزار كيلومتر مربع در جنوب غرب كشور را بر عهده دارد./س
برچسب ها: مهر ، ماندگار ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار