استاندار اصفهان گفت: تعامل و اعتماد عامل ورود سرمایه‌گذاران به حیطه دانش فنی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار کرد: برنامه فناوری صنعت ساز با زمینه فروش و عرضه فناوری، بستر مناسبی برای ارتباط میان صاحب ایده، سرمایه‌گذار و کارگزار فناوری فراهم می‌کند.

وی به فعالیت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اشاره و بیان کرد: با توجه به نگاه ایران به توسعه علوم و فناوری جدید، این شهرک افتخاری برای ایران و اصفهان است و آن را به یک منطقه موثر در نقشه بین‌المللی تبدیل می‌کند.

استاندار اصفهان، ضمانت و حمایت معنوی از دانش فنی را حائز اهمیت دانست و گفت: 120 شرکت در سال گذشته و 95 شرکت در سه ماه سال جاری در این شهرک پذیرش شدند که در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: انعقاد حدود 60 میلیارد ریال قرارداد در قالب 220 پروژه با این شرکت‌ها، سبب تحقق‌بخشی از تعهد اشتغال استان شده است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه این شهرک، نخستین مرکزی است که مدلی برای دانش آموختگان دانشگاه‌ها ارائه کرده است، اضافه کرد: اکنون 4 هزار و 700 نفر در شهرک مشغول به کارند که85 درصد آنها از مدارک لیسانس و بالاتر برخوردارند.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان سرمایه گذار کشور برای استفاده از ظرفیت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شد.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به فعالیت مستمر بنگاه‌های اقتصادی در استان، خواستار مشارکت فعال‌تر بانک مرکزی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به این بنگاه‌ها شد.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از یک‌هزار و 330 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد وجود دارد که نیازمند جذب اعتبار بیشتر برای بهره‌برداری است./ج1

برچسب ها: دانش ، قرارداد ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.