رییس منطقه دو دانشگاه آزاد گفت: در زمان حاضر افزون بر 45 هزار دانشجو در رشته های مختلف علمی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

فرامرز فتح نژاد در گفت و گو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: این تعداد دانشجو در واحدهای مختلف این دانشگاه و در شهرستانهای متعدد تحصیل می کنند که در نظر داریم این تعداد را به صورت مناسب ارتقا بخشیم چراکه جای رشد بسیاری داریم.

وی اضافه کرد: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه در استان یک استاد به ازای هر 60 دانشجو است که بهبود آن و تبدیل کردن این رقم به یک استاد در مقابل 50 دانشجو مورد اهتمام جدی ما در این خصوص است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در بیشتر واحدهای استانی، سطح علمی رضایتبخشی در استان وجود ندارد که در صدد هستیم با راهکارهای مناسب این سطح علمی را مطلوب کرده و به حد بهتری برسانیم.

رییس منطقه دو دانشگاه آزاد در خصوص توسعه پژوهش و فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در استان نیز گفت: در سال گذشته 672 مقاله از این دانشگاه در ISI نمایه شده است که این رقم در 9 ماهه سال جاری به 517 مورد رسیده و امیدواریم امسال این مقالات بیشتر از مقالات نمایه شده در سال گذشته باشد،

فتح نژاد با اشاره به طرح های پژوهشی متعدد اجرا شده در واحدهای دانشگاه آزاد در استان اظهار کرد: در سال گذشته 318 طرح و در 9 ماهه سال جاری نیز 274 طرح پژوهشی در این دانشگاه اجرا شده و به اتمام رسیده است.

وی همچنین با اشاره به آمار دانشجویان منطقه دو دانشگاه آزاد گفت: در این منطقه که شامل استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است، 97 هزار دانشجو با یکهزار و 960 استاد تحصیل می کنند.

رییس منطقه دو دانشگاه آزاد از وجود یکهزار و 390 رشته در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 601 رشته مربوط به کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، 167 رشته مربوط به کارشناسی ارشد ، دو رشته مربوط به دکترای حرفه ای و یک رشته مربوط به دکترای تخصصی هستند.

فتح نژاد اظهار کرد: در نظر داریم 380 رشته در سال تحصیلی آینده به رشته های این دانشگاه در منطقه دو اضافه کنیم که 51 رشته در کارشناسی ارشد و یک رشته نیز در دکترای تخصصی خواهد بود و بقیه این رقم نیز در دوره های کارشناسی و پایین تر اعمال می شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.