اينجا به شما مي‌گوييم چطور با يك برنامه‌ريزي 24ساعته حال خودتان را خوب كنيد و آماده برگشتن سر كار (يا كلاس) شويد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ بايد سعي كنيد تا مي‌توانيد بدن‌تان را هيدراته كنيد. در واقع رساندن مايعات كافي به بدن يكي از بهترين راهبردهاي ممكن براي مقابله با سرماخوردگي و آنفلوآنزاست. بهترين كار اين است كه با يك ليوان آب پرتقال شروع كنيد تا به بدن تان ويتامين C برسانيد، اينگونه سيستم ايمني‌تان تقويت مي‌شود. سپس يك ليوان آب بخوريد، طي روز هم حداقل 8 ليوان ديگر مايعات بخوريد. مايعات سم‌ها را از بدن شما دفع مي‌كند و به شما كمك مي‌كند با عفونت بجنگيد. اگر تب داريد چون با تعريق و تنفس آب از دست مي‌دهيد ميزان نوشيدن‌تان را بيشتر هم كنيد.
 
يادتان باشد كه قرص نخوردن هميشه كار خوبي نيست، بايد بدانيد كه به تنهايي نبايد با عفونت بجنگيد.داروهايي مثل پاراستامول و ايبوپروفن مي‌تواند تب شما را پايين بياورد و در عين حال باعث شود شما كمتر مايعات از دست بدهيد. در عين حال اين داروها سيستم ايمني شما را هم تقويت مي‌كند و اينگونه بدن‌تان بهتر مي‌تواند با بيماري بجنگد. مي‌توانيد يك قرص را در ساعت 10 صبح و يك قرص ديگر را 4 تا 6 ساعت بعد بخوريد. در كل روزي 3 عدد از اين داروها را مصرف كنيد.
 
احتمالا آنقدر كم‌اشتها هستيد كه اصلا دوست نداريد غذا بخوريد اما مطمئن باشيد بدن‌تان به انرژي نياز دارد.پروتئين مرغ به بازسازي سيستم ايمني كمك مي‌كند، سير و پياز داخل اين سوپ هم با ميكروب‌ها مبارزه كرده و كل سوپ هم باعث مي‌شود سلول‌‌هاي مرده و ميكروب‌ها از بدن خارج شود. اگر معده‌تان حتي سوپ مرغ را هم تحمل نكرد، مي‌توانيد يك موز بخوريد كه منبعي غني از پتاسيم است و سيستم ايمني بدن‌ را تقويت مي‌‌كند.
اگرچه بدن‌تان به استراحت نياز دارد، اما اگر تمام روز را بخوابيد شب نمي‌توانيد بخوابيد و اينگونه روز بعد حال بدتري خواهيد داشت. اگر بدن‌تان به استراحت نياز دارد چرت بزنيد اما اين چرت نبايد بيشتر از 45 دقيقه باشد. اينگونه مي‌توانيد شب خوب استراحت كنيد و براي فردا انرژي بيشتري داشته باشيد. اگر خسته هستيد دراز بكشيد اما نخوابيد، خودتان را سرگرم كنيد، اما سعي كنيد كار نكنيد كه خسته شويد.
 
 
اگر احساس مي‌كنيد نسبت به صبح بهتر هستيد، مي‌توانيد براي يك پياده‌روي 10 دقيقه‌اي اقدام كنيد. يك پياده‌روي كوتاه مي‌تواند به بدن شما كمك كرده و درواقع عملكرد بدن‌تان را تنظيم كند. بهتر اين است كه مثلا با پوشيدن يك لباس و كفش مناسب تا مغازه نزديك برويد و برگرديد، سرعت راه رفتن شما بايد نه زياد باشد و نه كم.
 
زود به تختخواب برويد و استراحت كنيد، البته نه آنقدر زود كه خواب‌تان نبرد يا وسط شب بيدار شويد، حداكثر يك تا 2 ساعت قبل از وقتي كه به طور معمول مي‌خواهيد بخوابيد تا يك خواب خوب داشته باشيد و طي خواب بيدار نشويد، بهترين كار اين است كه حداقل 8 ساعت بخوابيد، اينگونه بدن شما فرصت خواهد داشت تا هورمون‌هاي لازم مثل ملاتونين و هورمون رشد را ترشح كند و اينطوري فردا صبح كه بيدار مي‌شويد ديگر بيمار نيستيد.
 
منبع: برترين ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار