"اورلاندو بلوم" بازیگر نقش های شاهزادهٔ پریان(الف ها) به نام لگولاس در فیلم ارباب حلقه‌ها و "ویل ترنر" 36 ساله شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "اورلاندو جاناتان بلانشارد بلوم"  متولد ۱۳ ژانویه ۱۹۷۷، یک بازیگر انگلیسی که پیرو بازی در سبک باستانی است.
او با نقش غیرمنتظره خود در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ به عنوان شاهزادهٔ پریان(الف ها) به نام لگولاس در فیلم ارباب حلقه‌ها و آهنگری به نام "ویل ترنر" در سه گانه فیلم "دزدان دریایی کارائیب" و متعاقباً در فیلم‌هایی همچون "تروآ"، "الیزابت توان"، "پادشاهی بهشت"  خود را به عنوان یکی از بازیگران هالیوود مطرح کرده‌است.              
                        
 "بلوم" از بازیگران محبوب این روزهای هالیوود است. بازیگری كه اگر چه كارنامه ی بازیگری چندان مفصلی ندارد اما در فهرست بازیگران محبوب و موفق سال های اخیر همواره در بین چند چهره ی اصلی بوده است. اورلاندو بلوم یكی از طولانی ترین نام های سینمایی را دارد. او با نام اصلی اورلاندو جاناتان بلنچارد بلوم در 13 ژانویه ی 1977 در كانتربوری انگلستان متولد شد.
 

"اورلاندو" متولد روزی است كه در عقاید خرافی مردم انگلستان یكی از نحس ترین روزها محسوب می شود. یعنی 13 ژانویه اما خانواده ی او افراد خرافاتی نبودند و به این موضوع اهمیت چندانی ندادند. پدرش هاروی بلوم یك فعال سیاسی بود كه برای حقوق سیاهپوستان در آفریقا تلاش می كرد و در نهایت در یك شورش در همان كشور كشته شد. زمانی كه هاروی بلوم به قتل رسید اورلاندو  فقط 4 سال داشت . اورلاندو در مصاحبه ای گفته است: از پدرم تصویر خاصی در ذهن ندارم فقط می دانم كه او به حقوق بشر توجه بسیاری داشت و در راه مبارزه با آپارتاید كشته شد.
بعد از مرگ پدر، اورلاندو و خواهرش سامانتا بلوم ( او نیز یك بازیگر است) توسط مادرشان بزرگ شدند. مادر خانواده كه سونیا نام دارد برای حفظ بنیان خانواده ای كه در حال فروپاشی بود تلاش فراوانی كرد و در این راه یكی از دوستان هاروی به نام كالین استون هام به سونیا كمك فراوان كرد. در سن 12 سالگی سونیا واقعیتی را برای اورلاندو افشا كرد كه زندگی او را تحت الشعاع   قرار داد. اورلاندو كه تا آن زمان هاروی را پدر خود می دانست در سن 12 سالگی فهمید كه در واقع پدر حقیقی او كالین استون است. مادر اورلاندو ابتدا با كالین نامزد بوده و پس از جدایی از او با هاروی ازدواج كرد . این واقعیت اگرچه برای اورلاندو بسیار تكان دهنده بود اما حاضر نشد نام فامیل خود را تغییر دهد . او علت اصلی این  كار را علاقه به خواهرش سامانتا اعلام كرد و گفت كه نمی خواهد نام خانوادگی اش با خواهرش متفاوت باشد.
 اورلاندو به دبیرستان ادمونز كه از مدارس معتبر منطقه ی كانتربوری است رفت اما به دلیل ضعف در خواندن و نوشتن در بسیاری از واحدهای درسی شكست خورد و دانش آموز بسیار ضعیفی به شمار می رفت. از این نظر او و هم بازی اش در دزدان دریایی كارائیب یعنی كایرا نایتلی هر دو به یك بیماری یعنی دایسلكسیا مبتلا بودند. ضعف او در خواندن و نوشتن منجر به علاقه ی او به هنر گشت و سبب شد در رشته هایی چون عكاسی و شعر پیشرفت فراوانی بكند. او همچنین در همان زمان به بازی در تئاترهای محلی علاقه مند شد و با هنر هفتم آشنا شد. به عنوان یك نوجوان اورلاندو اولین شغل خود را به دست آورد.  با تشویق مادر  او و خواهرش به شعر و شاعری روی آوردند و در نهایت در فستیوال منطقه كنت  به ارائه ی آثار خود پرداختند. اورلاندو و خواهرش در بسیاری از مسابقات ادبی و همچنین حفظ انجیل . متون مذهبی به موفقیت دست یافتند. سپس اورلاندو به طور جدی وارد حرفه ی بازیگری شد. در سن 16 سالگی به لندن رفت و در تئاتر محلی جوانان انگلستان عضو شد. او دو فصل در آنجا ماند و در نهایت یك بورس تحصیلی در آكادمی نمایش آمریكا و انگلستان به دست آورد.
همانند بسیاری از بازیگران جوان او هم كار خود را با تلویزیون  شروع كرد و در ابتدا با یك نمایش تلویزیونی به نام Casualty (1996) و قتل های نیمه شب تابستان (1997) به شهرت رسید. او همچنین در سال 1997 در فیلم وحشی هم ظاهر شد كه از نظر منتقدان اثری برجسته تلقی شد. 
اورلاندو سپس به مدرسه ی گلیدهال پیوست كه یك مدرسه ی تخصصی موسیقی و نمایش بود. در سال 1998 در هنگام تحصیل در همان مدرسه بود كه از یك ساختمان سه طبقه به زمین افتاد و كمرش شكست. در ابتدا این گمان می رفت كه او برای همیشه فلج خواهد شد اما این گونه نشد و او خیلی زود بهبود یافت. در یكی از نمایش های نچندان معروفش یك شب اقبال به سراغش آمد و كارگردان معروف هالیوود پیتر جكسون به دیدن نمایش او آمد و در آن سال پیتر جكسون مشغول پیش تولید مجموعه فیلم های معروفش یعنی سه گانه ی ارباب حلقه ها بود.
بعد از پایان یافتن تحصیلاتش در مدرسه ی گلیدهال بلوم بازی در سه گانه ی معروف را آغاز كرد و 18 ماه در نیوزلند سپری كرد. او هم اكنون در مجمع الجزایر باهاما در حال بازی در قسمت سوم دزدان دریایی كارائیب است. همچنین  در فیلم haven (2004) به عنوان دستیار تهیه كننده هم فعالیت كرد و به این ترتیب وارد عرصه ی تهیه كنندگی هم شد. بلوم كه در آغاز سال 2000 یك بازیگر نسبتا ناشناخته بود با گذشت كمتر از كه دهه مبدل به یكی از آینده دارترین بازیگران هالیوود گردید. دیگر فیلم های او عبارت اند از:
سه گانه ی ارباب حلقه ها ، سقوط شاهین سیاه (2001) ندكلی(2003) دزدان دریایی كارائیب(2003) پسر كلسیومی (2005) بهشت (2004) قلمروی بهشت (2005) الیزابت توان (2005) عشق و دیگر دردسرها (2006) دزدان دریایی كارائیب قسمت دوم و سوم( 2006 و 2007) ./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
لگولاس^^
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
فیلم خیلی قشنگی است خیلی
Iran (Islamic Republic of)
legolas bloom
۱۵:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
عاششششششششششششققققققققشششششششم خیلی زیاد
آخرین اخبار