نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس نهم با بیان اینکه مردم این منطقه از مشکل کمبود آب برای استفاده بخش کشاورزی رنج می‌برند، گفت: وضعیت نامناسب تقسیم حق‌آبه رود ارس سبب خواهد شد که ۳۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی به زمین دیم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبیب برومند با بیان اینکه مردم شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار از مشکل کمبود آب برای استفاده بخش کشاورزی رنج می‌برند، گفت: دریافت حق آبه این شهرستان‌ها از رود ارس موضوعی است که این روزها خاطر مردم پارس‌ آباد و بیله سوار را رنجانده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حق آبه پارس آباد و بیله سوار از رود ارس ۹۶۰ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این حق‌ آبه برای آبیاری زمین‌های حاصلخیز پارس آباد و بیله سوار کافی نیست و این در حالی است که استان‌های همجوار سعی می‌کنند از رود ارس به هر بهانه‌ای برداشت کنند.

وی، ادامه داد: در صورتی که استان‌های همجوار که حق‌آبه آنان مشخص نشده از رود ارس آب برداشت کنند، شهرستان‌هایی که از حق آبه‌های رود ارس استفاده می‌کنند متضرر خواهند شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم، یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با وزیر نیرو برای رسیدگی به وضعیت حق‌آبه‌های رود ارس خواهیم داشت./ع

برچسب ها: اردبیل ، تقسیم ، حق ، آبه ، رود ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.