جماعت اسلامی هند روزنامه ای نيز به زبان مالايم منتشر می کند که در تعدادی از كشورهای جهان توزيع می ‌شود. همچنين هفته ‌نامه "الدعوة" هم به صورت هفتگی فعاليت ‌های مسلمانان هند را منعكس می‌ كند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حدود 140 ميليون مسلمان در كشور هند كه اكثريت جمعيت آن را هندوها تشكيل می‌دهند، زندگی می‌ كنند و تلاش دارند تبعیض های ناشی از عدم اتحاد خود را از طریق افزایش فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از بین ببرند.

به همین خاطر بخش رسانه ‌ای جماعت اسلامی هند در نظر دارد، نخستين شبكه تلويزيونی اين گروه را طی ماه ميلادی آينده راه ‌اندازی كند. اين شبكه تلويزيونی ماهو‌اره ‌ای برنامه‌ های خود را به زبان مالايالم از ايالت كرالا هند پخش خواهد كرد.

البته جماعت اسلامی هند روزنامه ای نيز به زبان مالايم منتشر می کند که در تعدادی از كشورهای جهان توزيع می ‌شود. همچنين هفته ‌نامه "الدعوة" هم به صورت هفتگی فعاليت ‌های مسلمانان هند را منعكس می‌ كند.

البته مسئولان جماعت اسلامی هند تاکید کرده اند که اين شبكه تلويزيونی فقط مختص مسلمانان هند نيست و قصد دارد تا فعاليت‌ های اين گروه اسلامی را به همه شهروندان معرفی كند. بودجه راه اندازی اين شبكه ماهواره ‌ای كه بالغ بر 25 میليون دلار است، از طريق كمك‌ های مردمی تامين شده و در مقر اين شبكه تلويزيونی، 30 خبر‌نگار و کارمند مشغول به كار خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار