اصل و اساس یک فیلم کیفیت است و کارگردان، تهیه کننده و نویسنده باید سعی کنند فیلمی بسازند که با کیفیت باشد تا بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند مخاطب را جذب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حبیب الله کاسه‌ساز تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افزود: زمانی که فیلم از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به دنبال خود قصه خوبی داشته باشد قطعا در جذب مخاطب هم می‌تواند موفق باشد زیرا کیفیت و محتوا است که مخاطب را به سینما می کشاند.
وی همچنین گفت: اعتقاد من بر این است که اول کیفیت فیلم باید در نظر گرفته شود و بعد مخاطب؛ ضمن اینکه این دو نمی‌توانند از هم جدا باشند. حتی اگر فیلمی داشته باشیم که مخاطب زیادی به همراه دارد دلیلی بر خوب بودن آن نمی‌تواند باشد زیرا فیلمسازی شرایطی دارد که باید در آن یک سری اصول رعایت شود تا هم کیفیت و هم محتوا و هم مخاطب را راضی نگه دارد. باید توجه داشته باشیم که فیلم با کیفیت تضمین کننده جذب مخاطب است.
وی با بیان اینکه اکران‌ها در سینما مخاطب خاص خودش را دارد، گفت: اینکه فیلمی در جشنواره بهترین اثر شناخته شود دلیل بر این نیست که از نظر مخاطب هم بهترین اثر باشد و حتما مخاطب را به سینما بکشاند زیرا در جشنواره تعدادی داور وجود دارد که بر اساس سلیقه و تجربیات‌شان تصمیم می گیرند و دلیل نمی شود که مخاطب هم قطعا همان فیلم را انتخاب کند. زیرا ذائقه داور با ذائقه مخاطب متفاوت است، شاید فیلمی در جشنواره حتی جزء هیات انتخاب هم نشود اما زمانی که به سینما می آید مخاطب خاص خودش را دارد. نکته ای که باید همواره مد نظر قرار دهیم این است که در داوری هایمان از اعمال نظر شخصی پرهیز کنیم./ي2
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار