به گفته يک جامعه شناس امروزه سنگ بناي بسياري از هنجارشکني ها و ايجاد تغييرات بنيادي در الگوهاي هنجاري و گسترش فساد توسط افراد خيابان گرد دنبال مي شود که اصولا هيچگونه پايبندي به عناصر اجتماعي ندارند.

 جعفر باي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه تمام چارچوب هاي فکري و عملي پديده خيابان گردي مملوء از انديشه هاي غربي است گفت: اين نابهنجاري صرفا ورود به يک فضاي جديد است که عموما با خيابان گردي، ويترين گردي براي قشر ضعيف جامعه و ماشين گردي باري طبقه مرفه همراه است.
وي با ابراز نگراني در خصوص اتلاف سرمايه هاي اصلي کشور که همان جوانانند تصريح کرد: اين پديده به نوعي ولگردي است که جوانان با اقدام حرکات بيهوده و فعاليت هاي بي ثمر که ناشي از عدم مهارت مديريت زمان است تنها با تجلي عقده هاي فروخته خويش عمر خود را به بطالت مي گذرانند.
باي با اشاره به اينکه پيروان اين آسيب از خانواده هاي مرفه و بي درد جامعه با پايه هاي ضعيف ديني، مذهبي و موقعيت بالاي مالي هستند اذعان داشت: گسترش فساد و فحشاء، افزايش فرهنگ تجمل گرايي، خودنمايي و جلوه گري، شيوع رذايل اخلاقي و صفات ناپسند انساني، ايجاد تغييرات اساسي در الگوهاي هنجاري به خصوص انتخاب همسر از عمده ترين اهداف آنها است.
باي با تاکيد بر اينکه با روند روبه رشد اين آسيب، ما با پديده بيگانگي اجتماعي روبرو هستيم عنوان کرد: با دربرگيري پديده خيابان گردي در سطح جامعه، هنجارشکني و تمسخر اعتقادات معنوي، وجود عناصر جامعه ستيز نسبت به سنت ها و ارزش هاي اجتماعي، گسترش جرم و جنايت براي دستيابي به اهداف پليدشان روبه افزايش است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: خيابان گردها در واقع بدون کسب تجربه مفيد تنها با تکرار مکررات بيهوده، سرمايه هاي ملي کشور را به يغما مي برند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار