مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام در سطح استان اردبیل روند مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صادق صالحی دیروز در جریان بازدید از روند اجرای این طرح افزود: بیش از 2 میلیون رأس دام سنگین و سبک در استان اردبیل زیر پوشش طرح‌های واکسیناسیون قرار گرفتند و در اجرای طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی نیز سعی داریم جمعیت دامی زیر پوشش این خدمات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه علایم تب برفکی در دام‌های صنعتی و سنتی استان مشاهده نشده است، گفت: ما با هدف پیشگیری از بروز و شیوع برخی بیماری‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه طرح‌های واکسیناسیون فراگیر تب برفکی را انجام می‌دهیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

صالحی در مورد بی‌توجهی به تردد غیرمجاز دام به استان، نقل و انتقال بدون گواهی قرنطینه‌ای دامپزشکی و احتمال شیوع برخی از بیماری‌های دام و طیور هشدار داد و افزود: البته مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد تا مشکلی از این جهت نداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: ما در قالب طرح واکسیناسیون تب برفکی در تلاش هستیم تا 220 هزار رأس گاو و گوساله و یک میلیون و 800 هزار رأس گوسفند و بز را زیر پوشش طرح واکسیناسیون تب برفکی قرار دهیم که این طرح به مدت 40 روز اجرایی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین نقش دامپزشکی را در ارتقای سلامت جامعه و مبارزه با بیماری‌های دامی تاکید کرد و گفت: بهداشت دام و طیور به دلیل ارتباط آن با بهداشت اجتماعی مهم بوده و امر تعطیل ‌بردار نیست./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.