«محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که دولت وی در چارچوب قانونی به مبارزه با بقایای دولت سابق ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه القدس العربی نوشت: در حالی که یکی از اهداف انقلاب مصر تلاش برای قطع روابط با رژیم صهیونیستی و لغو توافقنامه «کمپ دیوید»، است، محمد مرسی در گفت وگو با روزنامه آلمانی «فرانکفورت»، با بیان اینکه درصدد تبدیل مصر به یک «کشور دینی»، نیست، تاکید کرد، دولت این کشور به توافقنامه صلح با اسرائیل را محترم می شمرد.
محمد مرسی تصریح کرد، مصر بر اساس سیاست خارجی خود، تلاش می کند با تمامی کشورها روابط متعادل و خوبی برقرار کند.
رئیس جمهور مصر با اعلام اینکه قصد دارد اواخر ماه جاری به آلمان سفر کند، تاکید کرد آلمان نقش مهمی در مصر و منطقه خاورمیانه ایفا می کند.
مرسی در ادامه افزود، به نبرد خود با بقایای رژیم سابق فقط با ابزارهای قانونی ادامه خواهد بود و در چارچوب قانون اساسی و دستگاه قضا با دیکتاتوری و بوروکراسی که برای دهه های متمادی بر مصر حاکم بود، خواهد جنگید.
وی با اشاره به تظاهرات گسترده که اواخر ماه گذشته در بیشتر استان ها و شهرهای مصر در اعتراض به بیانیه جنجالی قانون اساسی مصر، برگزار شد، گفت، اقداماتش در راستای دفاع از منافع مصری ها است. مرسی برپایی اینگونه تظاهرات و اعتراض ها را امری کاملا طبیعی دانست.
رئیس جمهور مصر در ادامه گفت وگو با این روزنامه آلمانی، خاطرنشان کرد، قاهره در صدد تاسیس دولت دینی نیست بلکه خواهان یک دولت مدرن مبتنی بر دمکراسی و آزادی است که در آن قدرت و حاکمیت بطور مسالمت آمیز ادامه خواهد یافت و حقوق مخالفان و عدالت اجتماعی در آن محترم شمرده می شود.
پیمان کمپ دیوید 17سپتامبر 1978میلادی به دست «انورسادات»، رئیس جمهوری وقت مصر و «مناخیم بگین»، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در محلی به این نام در آمریکا به امضا رسید.
منبع: تسنیم
برچسب ها: مرسی ، وبگردی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار