سرپرست معاونت امور مسافري شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران از افزايش 10 درصدي قطارهاي مسافربري در طرح نوروزي و همچنين افزايش قابل توجه صندلي هاي اين ناوگان (بيش از 200 هزار صندلي)خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فولادي در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت :  هنوز تقاضاي سفر با قطار بيش از ظرفيت عرضه است اما تلاش مي کنيم در شرايط موجود هم حداکثر کيفيت را براي رضايت مسافران فراهم کنيم.

فولادي گفت: طرح نوروزي از 24 اسفند تا 15 فروردين اجرا مي شود و قيمت بليت قطارها هنوز افزايش نيافته است که ممکن است در دست بررسي قرار گيرد.

وي با بيان اينکه قيمت بليت قطار ناوگان ريلي خصوصي افزايش يافته اما بليت قطارهاي ملکي رجا تغييري نکرده و دولتي است گفت: هنوز با قيمت تمام شده جابجايي مسافر در قطارها فاصله داريم.

فولادي با بيان اينکه تمام ظرفيت مسافري ريلي در خدمت همه شهروندان است گفت: بليت فروشي ويژه نداريم و همه متقاضيان براي ما يکسان هستند.

وي اظهار داشت : 30 درصد پيش فروش بليت که از نيمه دوم بهمن آغاز مي شود به صورت اينترنتي خواهد بود و با توجه به اينکه ممکن است بيشتر متقاضيان به اين خدمات اينترنتي دسترسي نداشته باشند بقيه پيش فروش بليت هم حضوري خواهد بود.

بنابراين گزارش همچنين قرار است سامانه جامع برنامه ريزي و نظارت بر فروش بليت قطارهاي مسافري با هدف توزيع عادلانه و جلوگيري از تخلف هاي احتمالي در فروش بليت عملياتي
شود.

اين سامانه با هدف شفاف‌سازي فرآيند فروش بليت قطار و دسترسي آسان عموم مردم به خدمات  حمل‌ و نقل ريلي طراحي شده است.

در اين سامانه هر 10 شرکت مسافري به صورت مستقل اقدام به عرضه بليت مي‌کنند در حالي که در گذشته فقط شرکت رجا ، بليت مي فروخت.

با ايجاد اين سامانه ؛ آژانس هاي مسافري امکان فروش خارج از قيمت هاي مصوب يا کم فروشي بليت را ندارند.

تاکنون تخلف هاي فروش بليت به صورت فيزيکي و موردي رصد مي شد در حالي که از طريق اين سامانه نظارتي ، گران فروشي يا کم فروشي به صورت آنلاين کنترل مي شود و نحوه برخورد با متخلفان و اعمال مجازات ها نيز مشخص شده است.

از اين طريق روابط 10 شرکت مالک قطار با راه آهن از نظر حقوقي و فني شفاف سازي مي شود.

بعد از سه مرحله آزمايشي از 25 دي برخي از شرکت هاي مسافري از طريق اين سامانه بليت عرضه مي کنند و براي پيش فروش بليت نورزوي براي همه 10 شرکت مالک قطار عملياتي مي شود./عب
برچسب ها: قطار ، مسافر ، نوروز ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار