براساس بررسي هاي جديد در انگليس، ترويج اسلام هراسي در انگليس سبب گسترش آزار و اذيت مسلمانان و شکل گيري نگرشهاي منفي درباره اسلام و مسلمانان شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، نتايج بررسي هاي جديدي که در انگليس انجام شده است نشان مي دهد به نظر سه چهارم مردم اين کشور اسلام با فرهنگ انگليس و شيوه زندگي انگليسي همخواني ندارد. با توجه به افزايش جرائم ضدمسلمانان در انگليس، نتايج بررسي فوق بسيار تکان دهنده است. اين روند نگران کننده است. سال گذشته محمد فاراه مسلمان در مسابقات المپيک لندن در رشته دو و ميداني، برنده جايزه طلا شد و به سرعت به قهرماني ملي تبديل شد اما اين نگرش درباره همه مسلمانان انگليس وجود ندارد و فقط از لايه هاي رويي به عمق مي رويم مي بينيم که وضع به صورت ديگري است. همين که سه چهارم انگليسي ها مي گويند اسلام تهديدي براي تمدنها است و با سبک زندگي انگليسي انطباق ندارد گوياي اين مسئله است. مسلمانان هزينه اصلي اين نگرش را پرداخت مي کنند. سال گذشته شصت درصد از جنايتهاي مرتبط با نفرت از اقليتها به جنايتهايي مربوط بود که عليه مسلمانان بود. 
يک پيرزن انگليسي در اين خصوص گفت: مسلمانان به خوبي زندگي مي کنند و با سبک زندگي انگليسي انطباق دارند.
يکي از جوانان انگليسي نيز گفت: مسلمانان و انگليسي ها در کنار هم زندگي مي کنند و درنتيجه اين سخن نادرست است که مسلمانان و مردمان اصلي انگليس با هم مشکل دارند. روزنامه ها مطالبي در اين زمينه مطرح مي کنند که با انگيزه هاي سياسي است و به هيچ وجه درست نيست.
يکي ديگر از شهروندان انگليسي گفت: مسلمانان مشکلي ندارند. بسياري از همسايگان ما مسلمان هستند و من با آنها کاملا رابطه دوستانه دارم.
کميسيون حقوق بشر اسلامي در لندن نيز تحقيقاتي درباره اسلام هراسي و اسلام ستيزي در انگليس انجام داده است. نتايج بررسي هاي اين گروه نيز تکان دهنده است. 
آرزو ميرالي از فعالان کميسيون حقوق بشر اسلامي لندن در اين باره گفت: بررسي ها نشان مي دهد مسلمانان در انگليس هدف حملات فيزيکي مختلف قرار مي گيرند. در بررسي هاي ما، هفده درصد مسلمانان انگليسي اعلام کردند به نوعي هدف حملات و خشونت فيزيکي قرار گرفته اند. باتوجه به اينکه حدود سه ميليون مسلمان در انگليس زندگي مي کنند اين مسئله بسيار جالب توجه است. البته اين فقط يک نوع از خشونت عليه مسلمانان در انگليس است.
نوع ديگري از خشونت و آزار و اذيت هم عليه مسلمانان انگليسي وجود دارد که به کار بردن الفاظ زشت و القاب موهن و تحقير مسلمانان از جمله مصاديق آن است. اين نوع جرم عليه مسلمانان در انگليس به صورت چشمگيري افزايش يافته است زيرا داشتن گرايشهاي ضداسلام و ضدمسلمانان در انگليس به هنجار تبديل مي شود.
ميرالي گفت: اگر واقعا مي خواهيم به عوامل اصلي بپردازيم که سبب تشديد اسلام هراسي يا نفرت از مسلمانان در انگليس مي شود بايد در سطح جامعه به اين مسئله نگاه کنيم. بايد به عملکرد نهادهاي دولتي و سياستمداران و رسانه ها توجه کنيم. اظهارنظرها عليه مسلمانان در رسانه هاي انگليس مسئله اي کاملا عادي و معمولي است. اين اظهارات در قالب مسائل مربوط به مهاجران يا انتقاد از ارزشهاي متفاوت مسلمانان مطرح مي شود. با اين سخنان درباره مسلمانان سياهنمايي مي شود. اين روند در انگليس بسيار گسترش يافته است.
اين روند اسلام هراسي و سياهنمايي عليه مسلمانان نگران کننده است. مسلمانان انگليسي که هرروز هم به تعداد آنها افزوده مي شود بايد با  مشکلات ناشي از اين روند مواجه باشند.




برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار