"ثريا سپه پور" در مقاله جديدي تحت عنوان "آيا رسانه هاي غربي تبليغات ضد ايراني را افزايش مي دهند؟" به نقش مخرب رسانه هاي غربي از جمله "بي بي سي" و "صداي آمريكا" در ايجاد ناآرامي و اغتشاش در كشورمان پس از فتنه 88 و برنامه ريزي شان در مورد مداخلات دوباره در آستانه انتخابات آتي اشاره مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري-تحليلي اوپد نيوز، نويسنده در ابتداي مقاله خود به مقاله منتشر شده توسط روزنامه "لس آنجلس تايمز" در تاريخ 22 نوامبر سال 2012 اشاره مي كند كه در آن از تشكيل گروه هاي سايبري جديد تحت نظر سازمان هاي اطلاعاتي از جمله سيا، اف بي آي و پنتاگون سخن گفته شده بود تا از طريق آنها شنود اينترنتي مكالمات و ارسال ويروس هاي رايانه اي انجام پذيرد. 

نويسنده در اين مقاله به نقش "مخرب" بي بي سي اشاره مي كند و مي گويد "شبكه خبري "بي بي سي" همواره نقشي مخرب و سياهي در تاريخ ايران بازي كرده است كه نمونه آن را مي توان در نقش منفي اش در كودتاي 28 مرداد سال 1332 در ايران ديد كه كلمه رمز كودتا را براي آغاز اين اقدام به منظور سرنگوني دولت قانوني محمد مصدق به كودتاچيان گفت." 

وي در ادامه به تلاش هاي دولتهاي آمريكا و انگليس براي تخريب وجهه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اشاره مي كند و مي گويد "اخيرا روزنامه لس آنجلس تايمز گزارشي را منتشر كرد و نشان داد كه پنتاگون در حال آموزش نيروهايي براي جنگ سايبري عليه ايران است. شبكه تلويزيوني بي بي سي نيز از زمان شروع كار خود در اوايل سال 2009 تاكنون همواره با شايعه پراكني هاي خود به پروپاگاندا عليه ايران دست زده است." 

نويسنده در ادامه به نقش مخرب بي بي سي در ايجاد فتنه سال 88 اشاره مي كند و مي افزايد "بي بي سي بار ديگر در سال 2009 نيز پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در ايجاد آشوب و ناآرامي در آن كشور نقش بازي كرد. اين شبكه مدعي بود كه اطلاعاتش را از "شهروند خبرنگاراني" دريافت مي كند كه بطور داوطلبانه گزارش هاي خود را در اختيار آن شبكه قرار مي دهند. اما گزارش ها دقيقه به دقيقه اين شبكه نشان از آن داشت كه اين ادعا صحت ندارد و بي بي سي نيز همچون شبكه تلويزيوني صداي آمريكا و راديو فردا با برنامه ريزي قبلي در مورد وقايع ايران خبر رساني مي كرده است." 

وي به انتخابات پيش روي كشورمان اشاره مي كند و مي گويد "انتخابات رياست جمهوري در ايران در راه است و آمريكا و رژيم صهيونيستي متوجه شده اند كه نمي توانند رخنه اي در آن داشته باشند و تغييري نيز در نظر زمامداران ايران در مورد رابطه با آمريكا ايجاد نخواهد شد. بنابراين شبكه تلويزيوني بي بي سي و نيروهاي سايبري تعليم ديده دولت آمريكا انگشت را بر روي انتخابات ايران و بحث بر سر آن قرار داده اند." 

نويسنده در پايان به اقدامات رذيلانه دولت آمريكا در "جنگ سايبري" با كشورمان اشاره مي كند و مي گويد "جنگ سايبري آمريكا عليه ايران نامحدود است. دولت آمريكا در اين زمينه پا را از حدود خود فراتر گذاشته و تمامي مرزها را نقض كرده است. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار