مسابقات جام فجر اسکي سال 1391، از روز شنبه 14 بهمن ماه در پيست بين‌المللي شمشک به ميزباني هيئت اسکي شميرانات برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، هيئت اسکي شميرانات با همکاري فدراسيون اسکي شرکت توسعه و نگه داري، مجموعه‌هاي اسکي ديزين،‌شمشک، خور، هيئت اسکي تهران و مسئولان پيست شمشک امسال ميزبان بزرگترين رويداد اسکي کشور در بهمن ماه هستند.

جام فجر اسکي قرار بود با برگزاري مسابقه اسکي صحرانوردي در بخش 10 کيلومتر کلاسيک پيشکسوتان از 9 بهمن ماه آغاز شود ولي به دليل مقارن بودن با مسابقات ليگ اسکي دو روز به تعويق افتاد.

پس از اين دو روز نيز به علت بارش سنگين برف مسابقه پيشکسوتان به روز 15 بهمن ماه موکول شد.

البته جام فجر يک روز قبل از اين مسابقه يعني از 14 بهمن ماه با برگزاري مسابقه اسکي صحرانوردي در بخش 10کيلومتر آقايان و 5 کيلومتر بانوان برگزار مي‌شود.

در روز 15 بهمن ماه دو مسابقه برگزار خواهد شد. يکي از اين رقابت‌ها همان تورنمت به تعويق افتاده صحرانوردي پيشکسوتان است و ديگري مسابقه اسکي صحرانوردي در بخش 10 کيلومتر آزاد آقايان و 10کيلومتر بانوان است.

در روز 16 بهمن ماه،‌مسابقه اسکي آلپاين در بخش مارپيچ گرامي‌داشت زنده ياد مظفر بندعلي برگزار مي‌شود.

در روز 19 بهمن ماه، مسابقات پرش اسنوبرد در بخش فردي استايل برگزار خواهد شد.

در 20 بهمن ماه مسابقات اسنوبرد در دو بخش بانوان و آقايان برگزار مي‌گردد.

مراسم باشکوهي با حمل مشعل و آتش فشاني و برگزاري مسابقات پرش اسنوبرد در روز 21 بهمن ماه در بيست شب شمشک برگزار مي‌شود.

در روز سوم اسفند ماه مسابقات بزرگ پرش اسنوبرد (فردي استايل) برگزار مي‌گردد.

در روز 5 اسفند ماه مسابقات اسکي آلپاين ميان اتباع خارجي برگزار مي‌شود.

مسابقات اسکي آلپاين در بخش مارپيچ کوچک FIS در روز 6 اسفند ماه پيگيري مي‌شود.

در روز 7 اسفند ماه مسابقه اسکي آلپاين در بخش مارييچ کوچک FIS و اختتاميه جشنواره فجر برگزار خواهد شد.

بنابراين پرونده جام باشکوه فجر، اين برنامه جامع در حالي به پايان خواهد رسيد که مسئولان هدف گذاري خود را بر استعداديابي و توسعه قهرماني گذاشته‌اند کما اين که با تنوع در مسابقات و هم چنين جوايز نفيس اين دوره سعي شده است تا ميزان استقبال عمومي نيز افزايش پيدا کند. کما اين که تنها در سه رروز از مسابقات مبلغي بالغ بر 50 ميليون تومان به عنوان جوايز افراد در نظر گرفته شده است.

جامعه اسکي کشور به زودي روزهاي باشکوهي را در جام فجر تجربه مي‌کنند. روزهايي که بدون شک يکي از برگ‌هاي زرين اقدامات توسعه جامع اسکي قهرماني در کشور است./با

برچسب ها: اسکی ، مسابقه ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار