ساخت خطوط لوله و تلمبه‌خانه غرب کارون با ظرفيت 710 هزار بشکه در روز آغاز شد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) هدف از  برنامه اين شرکت براي ساخت خطوط لوله و تلمبه‌خانه غرب کارون با ظرفيت 710 هزار بشکه در روز را ، افزايش فشار و انتقال نفت خام از ميادين اين منطقه به مخازن بهرگان، گناوه و گوره  برشمرد .
نادر قرباني با بيان اين که حوزه غرب کارون داراي ميادين نفتي در حال توسعه‌ و بزرگي چون بند
کرخه، دارخوين، آزادگان شمالي و جنوبي، يادآوران، ياران شمالي و جنوبي و جفير است گفت: در آينده نزديک اين منطقه با توان توليد يک ميليون و 250 هزار بشکه نفت در روز به يکي از قطب‌هاي بزرگ انرژي کشور تبديل مي‌شود، از اين‌رو راه‌اندازي تلمبه‌خانه غرب کارون مي‌تواند براي انتقال نفت توليدي اين ميادين بسيار مهم و استراتژيک باشد.
قرباني با بيان اين که تلمبه‌خانه غرب کارون در 2 فاز طراحي و ساخته مي‌شود گفت: زمان ساخت و راه‌اندازي فاز نخست اين طرح دو سـال پيش‌بيني شده بود.
وي گفت: فاز اول اين طرح هم‌اکنون در مرحله مهندسي پايه ، سفارش دستگاه‌ها و عمليات خاکبرداري قرار دارد و پيش‌بيني مي‌شود سال آينده به بهره‌برداري برسد، ضمن اين که زمان بهره‌برداري از فاز دوم سال 93 اعلام شده است.
مدير عامل شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) با تاکيد بر اين که قرارداد اين طرح به صورت EPC تعريف شده و از سوي يک پيمانکار داخلي در حال اجراست گفت: در فاز نخست، ساخت خط لوله نفت خام سنگين به طول 145 کيلومتر در مسير اهواز به سمت اميديه و در فاز دوم، ساخت خط لوله نفت‌خام سنگين به طول 160 کيلومتر در ادامه مسير اهواز به سمت بهرگان در دستور کار قرار گرفته است.
محل ساخت  خطوط لوله و تلمبه‌خانه غرب کارون در جنوب غربي اهواز 20 کيلومتري اهواز – خرمشهر است.

برچسب ها: نفت ، لوله ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار