حسین پارسایی پرهیز از شعار در تولید و اجرای آثار نمایشی و همچنین ظهور نگاه تحلیلی در طرح مضامین مذهبی را یکی از نکات مثبت آثار بازبینی شده در این دوره از جشنواره صاحبدلان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری جسومین جشنواره تئاتر صاحبدلان، حسین پارسایی بازبین بخش صحنه‌ای شهرستان‌ها، درباره آثار حاضر در جشنواره صاحبدلان، گفت: آنچه در این دوره از جشنواره دیدم خارج از کلیشه‌های رایج مضمونی و ساختاری در این گونه نمایش‌ها بود. بنابراین تداوم حرکت این جشنواره و هنرمندانی که با علاقه در آن حضور پیدا می‌کنند نشان از یک اتفاق فرخنده مبارک دارد.
وی همچنین بر نگاه تولید محور دست اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره فارغ از زرق و برق‌های مرسوم در تمامی جشنواره‌ها برگزار می‌شود و به تشویق گروه‌ها برای تولید و اجرای اثر می‌پردازد و درنهایت موجب معرفی این آثار و استعدادها می‌شود. این رویکردی است که به نظر من جشنواره تئاترفجر هم باید متاثر از آن شود.
دبیر جشنواره سی‌ام تئاترفجر در همین رابطه، تصریح کرد: به این معنی که جشنواره فجر باید آثاری را که در طول سال اجرا رفته و با اقبال مواجه شده است را برای حضور در این رویداد دعوت کند و اینجا کل آثار در فرایند قضاوت و داوری قرار بگیرد. کاری که جشنواره صاحبدلان بسیار ساده و بی‌ادعا بر آن مبنا حرکت خود را شروع کرده و درحال ادامه آن است.
بازبین بخش صحنه ای جشنواره ضمن اشاره به اینکه اجرا در مواجه با مردم و مخاطب است که به بالندگی می‌رسد، اظهار داشت: صاحبدلان اساسا جشنواره‌ای است که باتوجه به نوپا بودن بسیار متنوع و فراگیربرگزار می‌شود. می‌توان گفت در واقع یکی از معدود جشنواره‌هایی است که به لحاظ گستره مضمونی، بن اندیشه دینی و تفکر انسانی، تمام مطالبات هنرمند و تماشاچی در آن لحاظ شده است.
وی افزود: این جشنواره از طرفی به ظهور نسل نو، جوان و خلاق که به تولید اثر با رویکردهای دینی و اخلاقی مشغول هستند کمک کرده است. تعدادی از آثار و گروه‌ها در مرحله بازبینی مشغول تمرین و تکمیل نمايش‌هاي خود بودند که نشان از توجه و علاقه‌مندی جدی به رویکردهای مفهومی و موضوعی صاحبدلان داشت.
پارسایی با تاکید بر اینکه آثاری که ما به عنوان بازبین در جشنواره دیدیم متنوع، خلاق و به روز بود، گفت: بخش عظیمی از این تولیدات به سیاق و زبانی جدید در اجرای نمایش‌های دینی دست یافته‌اند و در واقع این موضوع را عنوان می‌کند که این مضامین به صورت مستقیم در اثر طرح نشود و نگاه تحلیلی وجود داشته باشد تا بتواند هرچه بیشتر ما به ازاي خود را در جامعه پیدا کند.
وی در انتها تصریح کرد: امروز پرهیز از شعار در تولید و اجرای آثار یک رسالت در تئاتر است که جوانان حاضر در جشنواره صاحبدلان دست به این کار زده‌اند و نوید دوران موفق و پرباری را برای دوره های بعد می‌دهند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار