یک اجرای بینابینی در تئاتر تک نفره به دلیل جدی گرفته نشدن در جامعه با استقبال خوب مخاطبان روبرو نمی‌شود.

وحید نفر بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: تئاتر یک نفره مبتنی بر توانایی ها و کارکردهای یک نمایش بر روی یک پرسوناژ بوده که می‌تواند همراه با موسیقی و دیگر عناصر نمایشی باشد.
وی پیرامون محاسن تئاتر تک نفره بیان کرد: از محاسن تئاتر یک نفره می‌توان به سرعت در شکل گیری آن اشاره کرد هر چند که این حوزه کاری سختی های خودش را دارد.
وی در ادامه گفت: بازیگری که برای انتخاب نقش در زمینه تئاتر تک نفره انتخاب می شود باید دارای بار توانایی بالایی باشد و علاوه بر آن از استانداردهای لازم بازیگری برخوردار باشد.
وی افزود: خاصیت تئاتر تک نفره یک اجرای بینابینی در سالن اجرا و تئاتر خیابانی بوده که در نهایت یک تجربه دوگانه ای محسوب می شود.
نفر در مورد معایب این سبک از نمایشی تئاتر تک نفره بیان کرد: این تئاتر در جامعه خیلی جدی گرفته نشده و مخاطب از آن به خوبی استقبال نمی کند چرا که جذابیت های یک تئاتر پرسوناژ و خوش رنگ و لعاب به لحاظ نور و دکور را خود ندارد.
وی تصریح کرد: باید دست اندرکاران این حوزه سعی کنند تا تئاتر تک نفره را از ساختار غربی به ساختار شرقی ایرانی جهت دهند در واقع به  گونه ای باشد که آنرا به سمت داشته های خود از جمله داستان سرایی و نقالی سوق دهیم.
وی در پایان گفت: نمایشی با عنوان "لامک" به کارگردانی و نویسندگی سیاوش کاترا را در کنار محسن رستگار چهارشنبه 11 بهمن در تالار حافظ بر روی صحنه دارم./ي2
برچسب ها: تئاتر ، تک نفره ، وحید نفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار