استاندار اردبیل گفت: اردبیل به عنوان قطب کشاورزی، قابلیت‌های زیادی برای رونق تولید و اشتغال دارد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، اکبر نیکزاد، دوشنبه شب در مراسم جشن کارگری استان اردبیل که به مناسبت سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع فدک اردبیل با اشاره به اینکه موضوع‌های مربوط به کار، تولید و اشتغال از دغدغه‌های مهم مسوولان ارشد نظام اسلامی است، افزود: نامگذاری امسال و نیز سال‌های قبل با محوریت اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری این موضوع را تایید می‌کند.

وی گفت: باید تریبون‌ها برای بیان آشکار مشکل‌های مربوط به تولید و کارخانه‌ها در اختیار کارفرمایان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشند.

وی تصریح کرد: در موضوع مربوط به اقتصاد، همواره این تولید کننده است که زیر فشار قرار دارد، چرا که فروشنده و یا توزیع کننده کالاهای خود را با مقداری سود عرضه می کند و زمینه‌ای برای زیانشان متصور نیست، اما چون نرخ مواد اولیه و هزینه‌های تولید از روند مشخصی برخوردار نیست، این تولیدکنندگان هستند که متضرر می‌شوند و گاهی حتی مجبور می‌شوند که اجناس تولیدی خود را به قیمتی پایین‌تر از هزینه‌ای که صرف تولید آنها کرده‌اندف بفروشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد : اکثر بانک‌ها و موسسه‌های مالی از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند و این درحالیست که اغلب وانمود می‌کنند از وضع مالی مطلوبی برخوردار نیستند.

وی خریدن ساختمان‌های مجلل و وسیع به منظور گشایش شعب بانک‌ها و موسسه‌های مالی و نیز رقابت و تلاش زیاد برای دریافت مجوز ایجاد موسسه‌های مالی را دلیلی بر سودآوری بالای آنها دانست.

استاندار اردبیل بیان کرد: اگر وضعیت تولید و درآمد کارخانه مناسب باشد، بطور قطع همه این افراد از آن بهره‌مند خواهند شد و در صورتی که آن واحد تولیدی به دلیل مواجه شدن با مشکلات گوناگون زیان ببیند، بطور حتم همه دست اندرکاران آن متضرر خواهند شد.

نیکزاد با اشاره به در پیش بودن عید نوروز بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در استان اردبیل تاکید کرد و افزود: پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران باعث ایجاد انگیزه در کارگران و در نتیجه بهبود عملکرد و تولید کارخانه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل به عنوان قطب کشاورزی، قابلیت‌های زیادی برای رونق تولید و اشتغال دارد، گفت: به منظور رفع مشکل بیکاری و رونق اقتصادی هرچه بیشتر این استان باید از قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری منطقه بیش از پیش استفاده شود.

وی تعهد اشتغال استان اردبیل را 43 هزار و 707 نفر اعلام و یادآوری کرد که 85 درصد از این رقم تاکنون تحقق یافته و انتظار می‌رود که تا پایان امسال بقیه نیز محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، قطب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.