جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی ساری از انجام جراحی هیپوفیز به روش آندوسکوپیک برای نخستین بار در این بیمارستان خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، دکتر سیدمیثم علی‌محمدی صبح امروز 17 بهمن ماه 91 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانم 57 ساله‌ای با علایم سردرد، کاهش بینایی هر دو چشم و سرگیجه از حدود سه ماه قبل به بیمارستان مراجعه‌ کرد، پس از انجام بررسی‌های مورد نیاز تومور هیپوفیز در قاعده جمجمه‌اش تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: برای جراحی این بیمار دو راه وجود داشت یک راه برداشتن کاسه سر و عمل جراحی و راه دیگر جراحی از طریق مسیر بینی و دسترسی به قاعده جمجمه که با حداقل آسیب برای بیمار همراه است.

جراح مغز و اعصاب یادآور شد: پس از بستری این بیمار هماهنگی‌های لازم با متخصصان حلق و بینی جهت انجام عمل جراحی به عمل آمد.

علی‌محمدی با بیان اینکه عمل جراحی از طریق آندوسکوپیک روزآمدتر است، گفت: عمل آندوسکوپیک با کمترین آزار برای بیمار صورت گرفت و تومور برداشته و بیمار بدون عارضه مرخص شد.

وی با اعلام اینکه مهارت درمان تمامی بیماری‌های مغز و اعصاب در بیمارستان امام خمینی ساری وجود دارد، افزود: از مسئولان تقاضا داریم تجهیزات و امکانات لازم گروه جراحی بیمارستان امام ساری را فراهم کنند.

جراح مغز و اعصاب اظهار کرد: تلخ‌ترین لحظه، زمانی است که بیماران به دلیل کمبود امکانات عازم سایر استان‌های کشور شوند.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه عمل جراحی مغز و اعضای به صورت روزانه در بیمارستان امام خمینی ساری انجام می‌شود، گفت: درمان بیماری‌های مغز و اعصاب با حداقل هزینه‌ها و براساس تعرفه‌های دولتی در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه آینده دستگاه آندوسکوپ توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران خریداری می‌شود.

جراح مغز و اعصاب در خصوص آموزش‌های دستیاران پزشکی در این بیمارستان گفت: دستیار تخصصی پذیرفته شده و آموزش‌ها نیز در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: جراحی ، آندسکوپیک ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.