با توجه به سلامت بالای خون خانم ها و آمار پایین اهدای خون در این قشر سازمان انتقال خون فراهم کردن امکانات مناسب برای اهدای خون خانم ها را در برنامه آینده خود قرار داده است.

سید مرتضی طباطبایی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و جذب اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: دفتر برنامه‌ریزی و جذب و آموزش اهداکنندگان با هدف ساماندهی اهداکنندگان خون در کشور، بهینه‌سازی کسانی که در اهدای خون کمک می‌کنند و تبدیل اهداکنندگان غیر‌مستمر به اهداکنندگان مستمر و دائمی است.

وی تصریح کرد: بهترین و سالم ترین خون متعلق به افرادی است که به طور مستمر به پایگاه برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و از این میان نیز خانم ها با وجود داشتن خون سالم‌تر کمتر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و این ناشی از نگرانی‌های این قشر از جامعه در مورد فیزیولوژی بدن خانم ها و ترس آنها از ابتلا به کم خونی است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از جمعیت کشورمان را خانم ها تشکیل می‌دهند افزود: با وجود این آمار خانم ها سهم کمی در اهدای خون دارند به طوریکه در سال گذشته تنها 6 درصد از ذخایر خونی متعلق به خانمها بوده است.

طباطبایی گفت: شاید یکی از دلایل این کمبود مراجعه و آمار پایین اهدای خون در خانم ها اختصاص ندادن فضای مناسب به این قشر برای اهدای خون است که به امید خدا ایجاد فضای مناسب و اختصاص دادن تیم‌های ثابت و بسیار کافی در مکان های مختلف برای اهدای خون بانوان از جمله برنامه‌های آتی سازمان انتقال خون است تا در آینده‌ی نزدیک آمار اهدای خون در خانم ها را به حداقل 10 درصد برسانیم./ع2
برچسب ها: خون ، انتقال ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار