مدير عامل موسسه جهاد نصر گفت: بعد از انقلاب اسلامی تا کنون بیش از 4هزار پروژه زیربنایی در کشور توسط موسسه جهاد نصر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هوشنگ گلابکش در حاشيه اولين نمايشگاه دستاوردهاي نظام اسلامي در پرتو قانون اساسي در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان خوزستان با تولید 13 میلیون تن محصولات کشاورزی به عنوان قطب تولید کشور محسوب می شود.

مدير عامل موسسه جهاد نصر گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبري، موسسه جهاد نصر در 550 هزار هکتار از اراضي پاياب سدهاي خوزستان شبکه هاي آبياري ايجاد خواهد کرد.

 گلابکش گفت: تا کنون 100 ميليارد تومان از اعتبارات پروژه هاي مهر ماندگار براي طرح هاي آب و خاک استان خوزستان هزينه شده است.

وي افزود: يک ميليون و 278 هزار هکتار سطح اراضي پاياب سدها در ايران وجود دارد که فاقد شبکه هاي فرعي هستند و 558 هزار هکتار از اين اراضي در خوزستان واقع شده است.

گلابکش با اشاره به همکاري با 40 پيمانکار براي احداث شبکه هاي فرعي و آبياري و زهکشي در اراضي خوزستان، گفت: تا کنون در 176 هزار هکتار از اراضي استان خوزستان شبکه فرعي ايجاد شده است.

وي محدوده فعاليت اين موسسه را اراضي زير سدهاي کرخه و دز، حوضه آبريز دز، خير آباد و مارون واقع در استان هاي خوزستان و ايلام اعلام کرد.

گلابکش از آماده شده شبکه هاي فرعي 60 هزار هکتار از اراضي پاياب سدهاي خوزستان و تحويل سريع آن به کشاورزان تا پايان سال جاري خبرداد.

وي افزود: با اجراي اين طرح 9.5 ميليون تن به حجم توليد محصولات کشاورزي استان افزوده مي شود. براي 300 هزار نفر اشتغال مستقيم و غير مستقيم ايجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با تاکید مقام معظم رهبری تمام ارتفاعات شمال تهران توسط موسسه جهاد نصر در پروژه اي مشترک با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور درختکاری می شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار