دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مطرح کردن مکتب ایرانی باعث می‌شود تا هر کشوری مکتب خود را تبلیغ کند و در اینصورت اتحادی در بین امت اسلامی رخ نخواهد داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمد نبی حبیبی شامگاه شنبه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه باید اسلامی که عقبه عاشورایی و مهدوی دارد را برای جهان تبیین کنیم، افزود: امروز جای تأسف دارد که برخی از افراد به بجای تکیه بر اشتراکات دنیا اسلام، حرف‌هایی به زبان می‌آورند که بوی تفرقه می‌دهد.

وی گفت: ممکن است کشورهای اسلامی در مسائل فقهی با یکدیگر اختلافاتی داشته باشند، اما در خصوص فلسطین نقطه نظرات مشترکی دارند که این امر در مبارزه گروه حماس که اهل تسنن هستند و حزب الله که از شیعیان به شمار می‌روند با رژیم اشغالگر قدس دیده می‌شود.

مطرح کنندگان مکتب ایرانی می‌خواهند دعوای ناسیونالیسم با اسلام را به راه بیندازند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی در داخل کشور مکتب ایرانی را در برابر مکتب اسلام قرار می‌دهد، افزود: در دیداری که با آیت الله جوادی املی داشتیم ایشان تاکید کردند که ملت ما در سالهای دفاع مقدس به خاطر اسلام و عشق به سیدالشهداء(ع) وارد جبهه‌ها شدند و به شهادت رسیدند نه به خاطر مکتب ایرانی.

وی اظهار داشت: آنهایی که مکتب ایرانی را مطرح کردند می‌خواهند دعوای ناسیونالیسم با اسلام را به راه بیندازند.

حبیبی ادامه داد: مطرح کردن اینگونه مباحث باعث می‌شود تا هر کشوری مکتب خود را تبلیغ کند و در اینصورت اتحادی در بین امت اسلامی رخ نخواهد داد.

آنهایی که می‌خواهند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند خائن هستند

وی تاکید کرد: ما باید در جهان اسلام بر روی مشترکات تکیه کنیم و آنهایی که می‌خواهند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند خائن هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آنهایی که در جریان فتنه می‌خواستند ایدئولوژی‌های غربی خود را تبلغ کنند خیانت آنها کمتر از منحرفین نیست، افزود: حزب مشارکت در کنگره پنجم خود می‌گوید جمهوری اسلامی یک پارادوکس است که این دو با هم نمی‌خواند که ما جمهوری را انتخاب کردیم.

وی عنوان کرد: جز یک اسلام خالص و ناب نمی‌تواند امت اسلامی را با یکدیگر متحد کند و امروز کسانی که بر کشورهای اسلامی همانند عروسک خیمه شب بازی حکومت می‌کنند رفتنی هستند./ک

 

برچسب ها: مکتب ، فقهی ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.