مراسم اختتامیه سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور ˈسیدمحمد حسینیˈ، ˈجواد شمقدریˈ، ˈمحمدرضا عباسیانˈ و جمعی از اهالی سینما و اصحاب رسانه امشب در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی،متن سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم به شرح ذیل است:
به نام حضرت دوست که هر نیکی و هنر و زیبائی از اوست
عرض سلام و تبریک و تهنیت خدمت حضار ارجمند و هنرمندان و سینماگران عزیز و دوستداران سینما!
تقدیر و تحسین ملت ایران که امروز یکبار دیگر چشم جهانیان را خیره ساختند و ثابت کردند که ؛
زیر شمشیر حوادث پای برجائیم ما
رو نمی تابیم از سیلاب ،دریائیم ما
"سی‌و‌یکمین سفر سینماگران با قطار جشنواره به ایستگاه پایانی رسید و تصویری متفاوت در خاطر مخاطبان کشید. قطاری که هم واگن‌هایش بیشتر گشته و هم امنیتش تضمین شده‌تر است و هم تنوع سرنشین و کالا به مشتریان انتخابی مطلوب‌تر را مژده می‌دهد.
سینمای دینی هم به صدر اسلام پرداخته و هم از تاریخ عبور کرده و روزگار معاصر و زندگی امروزین را به رخ کشانده است و بر مسند عبرت نشانده است، گرچه تا سرایت هنر به رگ و پی آن، به زمان و افزایش میزان تعمق و تعقل نیازمندیم، و دل به طبیبان دردشناس می‌بندیم.
ژانر اجتماعی به اقشار گسترده‌تر و موضوعات زنده‌تر و مسائل به‌روزتر و آسیب‌شناسانه‌تر پرداخته است، که کمال آن، درآمیختگی توجه به واقعیت‌ها و نگاه امیدوارانه به مسیر فراروست.
سینمای سیاسی به جریان‌شناسی و فلسفه وقایع عنایت پیدا کرده است، اگرچه ضرورت دارد از متلک‌گفتن‌های سیاسی و نقل وقایع و سطحی نگریستن به شخصیت‌ها بگذرد.
تلاش فیلم‌سازان متعهد بر کنار زدن نقاب از رخ داعیه‌داران صلح و امنیت و حقوق انسانی و برملا ساختن نحوه‌ی رفتار آنان با ملت‌های دیگر درخور توجه است.
نقش‌آفرینی سینمای دفاع مقدس این‌بار بیشتر بر عهده‌ی استان‌ها بوده است که نیازمند حمایت و تقویت است.
از فیلم‌اولی‌ها، جوانان و تازه به میدان آمده‌ها، خبرهای خوشی به‌گوش می‌رسد و نویدبخش آینده‌ی خوبی برای سینمای ایران است.
امروز غرور این ملت، به غیرت قاصدک‌های مقصدشناس معرف‌بال هنرخال بلندپرواز مسیر کمال، زلفی از جنس رضای حضرت ذوالجلال، گره زده است.
سینمایی که کلید پیشرفت کشور است اگر به همت و غیرت و معرفت صاحب‌خانه‌ها از دسترس نااهلان دور بماند، امنیت کیان این سرزمین مقدس در افکار مردمان و اذهان جهانیان تضمین خواهد شد."
حسن ختام کلام سه بیت از فیض کاشانی که نیاز مبرم امروز ما و سینمای ماست؛
بیا تا مونس هم یار هم غمخوار هم باشیم          انیس جان غم ،فرسودهٔ بیمار هم باشیم

 دوای هم شفای هم برای هم فدای هم          دل هم جان هم جانان هم دلدار هم باشیم

 غم هم شادی هم دین هم دنیای هم گردیم          بلای یکدگر را چاره و ناچار هم باشیم

در این مراسم برگزیدگان بخش های سینما حقیقت شامل برترین فیلم های مستند بلند، مسابقه فیلم اولی ها و سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) معرفی شدند. 
26 اثر سینمایی در بخش سینمای بلند، 14 فیلم در بخش فیلم اولی ها و 11 اثر سینمایی نیز در بخش آثار سینمایی مستند در این رویداد سینمایی با یکدیگر به رقابت پرداختند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار