100 پروژه آبرسانی بااعتبار دو هزار میلیارد ریال در روستاهای هرمزگان در دست اجراست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،عبدالمجید حمزه پور  در تشریح پروژه های افتتاح شده در دهه فجر بیان داشت: همزمان با دهه فجر با افتتاح 16 پروژه تعداد 28 روستای هرمزگان از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: همزمان با سی و چهارمین بهار انقلاب، 16 پروژه آبرسانی روستایی در قالب 28 روستا و با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این پروژه ها می توان به نخستین آبشیرینکن روستایی بندرعباس اشاره کرد.

حمزه پور با اشاره به بهره برداری از نخستین آب شیرینکن روستایی در بندرعباس اظهارداشت: این آبشیرینکن در کمتر از یکسال با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با خرید تضمینی آب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی احداث شده است.

حمزه پور ادامه داد: در این پروژه علاوه بر سایت آبشیرینکن جهت تامین آب سه حلقه چاه نیز حفر و تجهیز شده است. با نصب این آبشیرینکن سه هزار و 500 نفر در روستای رضوان از آبشرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

حمزه پور با اشاره به سایر پروژه های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر گفت: از جمله این پروژه ها می توان به آبرسانی به روستای سغ بندرعباس در بخش مرکزی دهستان سیاهو با اعتبار پنج هزار و 100 میلیون ریال اشاره کرد که با بهره برداری از این پروژه بیش از 100 خانوار که به علت محدودیت منابع آبی و نبود تاسیسات آبرسانی تاکنون از آبشرب سالم محروم بوده اند با شناسایی منابع آبی پایدار و حفر یک حلقه چاه و عملیات لوله گذاری به طول 11 کیلومتر به آب سالم و بهداشتی دسترسی خواهند داشت.

حمزه پور خاطرنشان کرد: تامین آب روستای سیاهو به عنوان مرکز دهستان که بر اثر خشکسالی و شوری آب دو حلقه چاه تامین کننده آبشرب با مشکل مواجه بود نیز پس از کار، کارشناسی از منطقه زاکین با حفر یک حلقه چاه با عمق بیش از 200 متر و لوله گذاری حدود هشت کیلومتر خط انتقال و اعتبار پنج هزار میلیون ریال آب مورد نیاز این روستا تامین شد که 249 خانوار از این پروژه ها بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه های قابل بهره برداری در این ایام مبارک افتتاح مجتمع آبرسانی حمیران در شهرستان بندرلنگه است، تصریح کرد: شهرستان بندرلنگه به دلیل ساختار زمین شناسی و وجود گنبدهای نمکی در شمال این شهرستان از جمله شهرستانهایی در هرمزگان است که فاقد هرگونه منبع آبشیرین و قابل شرب می باشد که با هزینه بسیار هنگفت توسط دولت آبرسانی به آن صورت گرفته است.

وی در این رابطه افزود: آبرسانی مجتمع حمیران با خط انتقالی بنام خط محرم به طول بیش از 800 کیلو متر از محل سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است که این خط علاوه بر تامین آب بخشی از روستاها و شهرهای استان فارس ، بوشهر، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، شهرهای پارسیان، بندرلنگه آب روستاهای مسیر این دو شهرستان را نیز تامین خواهد کرد.

حمزه پور اعتبار هزینه شده این پروژه را 34 هزار و 890 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:  775 خانوار از این پروژه بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب روستایی بیش از 100 پروژه آبرسانی روستایی در سطح استان در دست اجرا دارد که مجموع اعتبار هزینه شده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ها بالغ بر 200  میلیارد تومان است.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها طی دو سال آینده مشکل آبشرب بیش از 400 روستا مرتفع خواهد شد افزود: از جمله شاخص ترین این پروژه ها می توان به احداث بیش از 20  مجتمع آبرسانی از جمله مجتمع آبرسانی قشم در قالب 70 روستا با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد ( پروژه مهر ماندگار ) مجتمع بزرگ آبرسانی چهل روستا بخش مرکزی بندرعباس و بخشی از روستاهای منطقه بندرخمیر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی ، مجتمع سورک در جاسک مشتمل بر آبرسانی 30 روستا با پیشرفت فیزیکی 40  درصد که بخشی از اعتبار این مجتمع از محل سفرهای استانی مقام معظم رهبری تامین شده همچنین مجتمع حمیران ، مجتمع آبرسانی مقام در بندرلنگه اشاره کرد.
/ک 

برچسب ها: افتتاح ، انقلاب ، آب رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.