یکی از طراحان چهارمین فرش خاکی گفت: اغلب مردم شناسان، اسطوره سازی را مشخصه طبیعت بشر دانسته اند . افلاطون، ارسطو و فیلسوفان دیگر ضرورت اسطوره برای هنر را مورد تاکید قرار داده اند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ اهمیت هنری اساطیر در قدرت آن ها برای بیان حقیقت ارزش های انسانی است .

فرح امینی اسطوره مورد نظر را ملمداس معرفی می کند؛ اسطوره ای بسیار زیبا و فریبنده که از کمر به پایین بدنش داس مانند است و افرادی که به او نزدیک می شوند را به کام مرگ و نیستی می کشاند.

وی تصریح کرد: اسطوره ها اگر چه در گذشته و بسته به نیاز های مردم زمان های دور شکل گرفته اند اما کاربردشان صرفا محدود به زمان های گذشته نیست و کاربرد های اسطوره های گذشته در زمان حال متفاوت شده اما از بین نرفته است .

یکی از طراحان چهارمین فرش خاکی گفت: ملمداس اگر چه در گذشته صرفا موجودی دریایی بوده که برای ساحل نشینان هرمزگانی قابل تفصیر، اماامروزه ملمداس مصداق های زیادی در جامعه دارد.

امینی علت انتخاب ملمداس به عنوان تم اصلی اسطوره ای اثر محیطی امسال را، انعطاف پذیری گسترده ملمداس در کاربردش برای تاویل های متفاوت اعلام می کند.

وی افزود: از نظر من آسیب های اجتماعی یکی از ملمداس هایی است که در سطح جامعه به وفور می توان دید.

یکی از طراحان چهارمین فرش خاکی گفت: ارائه هنر محیطی فرش خاکی یک شناسه است برای هرمزگان و به صورت خاص جزیره هرمز، به گونه ای که هر زمان اسم خاک های رنگی و فرش خاکی مطرح شود هرمزگان و جزیره هرمز در ذهن افراد تداعی می شود./ب

برچسب ها: هرمز ، فرش ، خاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.