استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نبرد امروز جمهوری اسلامی با دشمن در عرصه اطلاعاتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی در سمینار علمی آموزشی سیستم های اطلاعاتی و امنیت گفت: در این نبرد، دشمن با ابزارهای تهدیدی و تحریمی، عملیات گسترده و شدید سیاسی و دیپلماتیك را علیه نظام شروع كرده است.

وی افزود: دشمن به دنبال نفوذ در اقشار مختلف و ساختارهای اداری و اطلاعاتی به دو صورت آشكار و پنهان عمل می كند كه نفوذ پنهان دشمن در جامعه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در برابر آن مقابله كرد.

عنابستانی تصریح کرد: در دستگاه های اجرایی باید تمام منافذ ورود و خروج اطلاعات كنترل شود تا دشمن نتواند راه نفوذی در این عرصه پیدا كند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از اطلاعاتی كه تصور می شود كم اهمیت است، با جمع بندی و طراحی از سوی دشمن می تواند جامعه را به مسیری خاص سوق دهد و باید در این زمینه حساسیت داشته باشیم.

مدیر كل دفتر فناوری اطلاعات، امنیت و ارتباطات استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این همایش با هدف ارتقاء خدمات و پاسخگویی و استفاده ازسیستم آی تی و حركت به سمت ارائه خدمات الكترونیك به شهروندان برگزار شده است.

علیرضا كاظمیان افزود: در این همایش یك روزه، مدیران دستگاه های اجرایی و افراد موثر درتصمیم گیری فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی، با مباحث روز سیستم های اطلاعاتی آشنا می شوند.

وی با بیان اینكه هم اكنون 60 درصد دستگاه های اجرایی این استان به صورت پراكنده به سامانه الكترونیكی مجهز هستند افزود: پیش بینی می شود تا دو سال آینده این سامانه به صورت یكپارچه در ادارات فعال شود.

كاظمیان افزود: این سامانه بستر را برای ارائه خدمات بهتر و سریعتر به شهروندان فراهم می كند./س

برچسب ها: نبرد ، کشور ، دشمن ، عرصه ، اطلاعاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.