سازمان ديده بان حقوق بشر از نقض حقوق بشر در بحرين انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري اللؤلؤة ؛ سازمان ديده بان حقوق بشر با ارائه گزارش خود در بيروت به نقض حقوق بشر در منطقه و مشخصا در بحرين پرداخت. اين سازمان توصيه هايي درباره بحرين صادر و تاکيد کرد رژيم بحرين به توصيه هاي کميته حقيقت ياب بسيوني در پي انقلاب چهاردهم فوريه در سال 2011 عمل نکرده است.

 سازمان ديده بان حقوق بشر در اين گزارش بر اساس دلايل و شواهد خود به نقض حقوق بشر در طي دو سال از وقوع انقلاب ها در برخي از کشورهاي عربي پرداخت. ناديم حوري نائب رئيس بخش خاورميانه(غرب آسيا) و شمال آفريقا در اين سازمان به مهم ترين بخش هاي اين گزارش اشاره کرد. وي از بي توجهي رژيم بحرين به توصيه هاي کميته حقيقت ياب بسيوني انتقاد و تاکيد کرد سازمان ديده بان حقوق بشر گروه هاي مختلفي را براي بررسي اوضاع بحرين تشکيل داده و قرار است هيئتي از اين سازمان تا دو هفته ديگر به بحرين سفر کند.

ناديم حوري گفت: اين گزارش به ايجاد دادگاههاي مستقل، استقرار دولت هاي دموکراتيک، بازخواست مقامات به دليل جرايم خود در گذشته و اصلاح دستگاه هاي امنيتي در شماري از کشورهاي عربي توجه کرده است. در مسئله بحرين در سال 2012 موارد زيادي از نقض حقوق بشر را در اين کشور مستند کرده ايم. وعده هاي رژيم بحرين به اجراي توصيه هاي بسيوني عملي نشده است. ما به وضع حقوق بشر بحرين توجه جدي داريم.

 تلاش مي کنيم با دولت بحرين ارتباط مستقيمي داشته باشيم و سال گذشته به اين کشور سفر کرديم و تا دو هفته ديگر نيز سفر ديگري به اين کشور خواهيم داشت تا با مقامات بحريني درباره وضع بازداشت فعالان سياسي و حقوقي، محاکمه نشدن شکنجه گران و استفاده افراطي از زور عليه تظاهرکنندگان بحث و گفتگو کنيم. همچنين بحرين متحدان زيادي در کشورهاي عربي و غربي دارد. اين کشورها تعامل دوگانه اي با وضع حقوق بشر بحرين دارند. بايد بر اين کشورها اعمال فشار شود تا اين کشورها بر بحرين اعمال فشار کنند.


گفتني است ده ها زنداني در زندان الجاف به علت بدرفتاري، فشارهاي مسئولان زندان و وضع وخيم اين زندان  اعتصاب غذا کردند. مسئولان اين زندان، زندانيان را از ساده ترين حقوق انساني و طبيعي خود محروم کردند. اين وضع بيانگر آن است که مسئولان زندان بحريني به صورت غير قانوني و مغاير با قوانين بين المللي با زندانيان رفتار مي کنند.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحرین ، دیده بان ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار