سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهره وری منابع در نسخه جدید پزشک خانواده مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب­دا، دکتر محمدحسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح برنامه پزشک خانواده به استان قزوین سفر کرده است در نشست با پزشکان عمومی این استان اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه کشور، در نسخه جدید برنامه پزشک خانواده،به بهره وری بیشتر از منابع تاکید شده است.

وی با بیان ارتقای جایگاه طب عمومی در برنامه پزشک خانواده، گفت: مدل جدید برنامه پزشک خانواده که به طور ضربتی در دو تا سه ماه گذشته تهیه شده است، در استان قزوین که نسبت به سایر استان ها زیرساخت های بیشتری دارد، اجرا می شود.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،با اشاره به این که در مدل جدید نسبت به نسخه 02، تکریم خدمات گیرندگان دیده شده است، اظهار داشت: تدوین برنامه بر مبنای اقتصاد مقاومتی، دادن انگیزه به پزشکان برای مدیریت سلامت، جلوگیری از هدر رفتن منابع سلامت، استفاده از پرونده الکترونیک سلامت در ارزشیابی کار و تغییر دیدگاه درمان گری پزشکان به سلامت نگری از ویژگی های مدل جدید است.

شایان ذکر است، در این نشست، پزشکان عمومی نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در قزوین پرداختند./ع2

برچسب ها: نسخه ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.