پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره،جواهر،ساعت و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، این نمایشگاه با هدف آشنایی تولید کنندگان و صادر کنندگان با محصولات ، ماشین آلات ، تکنولوژی ها و فناوری های نوین در بخش تولید و صادرات و همچنین معرفی توانمندی های داخلی و ارائه دور نمائی از تولید و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور برگزار می شود.

دراین نمایشگاه انواع سرویس های مختلف طلا، جواهر، نقره و دستگاههای مختلف طراحی و ساخت طلا و جواهر در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
                                                  
همچنین دراین نمایشگاهها 10 شرکت تولیدکننده، صادرکننده ،عرضه کننده و فروشنده طلا و جواهر داخلی و خارجی علاوه برارایه انواع سرویس های مختلف طلا، جواهر و نقره ساخته شده داخلی ، نوین ترین دستگاه ها و تجهیزات ساخت، قالب گیری و تعمیرات طلا و جواهر را نیز در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته با مشارکت بیش از 120 شرکت داخلی و 22 شرکت خارجی از کشورهای، ترکیه ، ژاپن، سوئیس، ایتالیا ،چین ، تایلند و آلمان و در فضایی بالغ بر 10 هزار متر مربع برگزار شده است.

دراین نمایشگاه فقط طلا و جواهر ساخت کارخانه ها و کارگاههای داخلی ارائه می شود و هیچ گونه طلا و جواهر ساخت دیگر کشورها حضور ندارد.

براساس این گزارش، ایران در عرصه تولید طلا و جواهرات سابقه هشت هزار ساله دارد، در صورتی که دیگر کشور ها این سابقه را ندارند در حال حاضر سالانه حدود 350 تن طلا در کشور مصرف و یا خریداری می شود.

مجموع گردش مالی طلا و جواهرات جهان سالانه بیش از یک هزار و پانصد میلیارد دلار می شود که از این رقم سهم طلا 650 میلیارد دلار و سهم جواهرات 850 میلیارد دلار است.

در حاشیه برپایی این نمایشگاه ، کارگاههای مختلف آموزش ساخت و تعمیرات طلا و جواهر و همچنین ساخت و تولید همزمان قطعات ریز طلا و جواهر نیز برگزار شد.

پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره،جواهر،ساعت و صنایع وابسته با مشارکت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر، نقره،سکه و صراف تهران و اتحادیه سازندگان،فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران و همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.

همچنین قراراست، شش هیات بازرگانی و تجاری از کشورهای روسیه، ترکیه، پاکستان، عراق، افغانستان و امارات متحده عربی در پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا،نقره،جواهر،ساعت و صنایع وابسته حضور یابند.

لازم به ذکر است پنجمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته ازامروز تا 29 بهمن ماه همه روزه از ساعت 9 تا 16 در سالن شماره 44 نمایشگاه بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار