معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل برایجاد جایگاه كشوری برای ظرفیت ها و پتانسیل های ملی استان اردبیل تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حامد عاملی در جلسه كارگروه تخصصی كشاورزی ، آب و منابع طبیعی استان افزود:استان اردبیل دارای ظرفیت های مختلفی است كه باید در سطح ملی شناسانده و اعتبارات ملی برای آن جذب شود.

وی شاخص های توسعه ای استان را نسبت به میانگین كشوری اندك اعلام كرد و گفت:استان اردبیل در شاخص های عمومی اقتصادی نسبت به میانگین كشوری در رتبه پایینی واقع بوده كه افزایش میزان این شاخص ها نیازمند فراهم آوردن امكانات سخت افزای و نرم افزای است.

عاملی به وجود امكانات در استان اردبیل اشاره كرد و افزود: امكانات لازم برای حركت در مسیر توسعه استان وجود دارد و باید با تعیین جایگاه ملی برای این قابلیت ها در استان تامین اعتبارانجام شود.

وی دشت مغان و شهرستان سرعین را قابلیت ویژه كشاورزی و گردشگری در كشور عنوان كرد كه در نقاط دیگر كشور كمتر نظیری برای آن یافت می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل ادامه داد : نمایندگان ، مسئولان و رسانه های استانی در این خصوص وظیفه دارند تا با معرفی این قابلیت ها به عنوان ظرفیت ملی و تبدیل آن به مطالبه عمومی به استفاده بهینه از این منابع كمك نمایند.

عاملی افزود: با تبدیل این قابلیت ها به پتانسیل و منابع ملی میتوانیم در توسعه استان نقش ایفا كرده و شكاف بین متوسط كشوری و استانی را درخصوص سرانه تولید ناخالص رفع نماییم/ س

برچسب ها: اردبیل ، ایجاد ، جایگاه ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.