رئیس اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج گفت: با راه‌اندازی پنج کارگاه حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در این مرکز 130 نفر از زندانیان در حال حاضر اشتغال به کار دارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیدمحمد ابراهیمی اظهار داشت: با مشارکت و همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان قزوین و بخش خصوصی، پنج کارگاه تولیدی در این مرکز فعال است و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارگاه‌های مذکور با ایجاد اشتغال حداقل 130 زندانی، در زمینه‌های پرورش شتر و شترمرغ، بسته‌بندی چسب لنت، کشاورزی و تولید قطعات سیمانی فعالیت دارند و امید است با گسترش و ارتقا سطح کیفی و کمی این کارگاه‌ها افراد بیشتری در آن‌ها مشغول به کار شوند.

ابراهیمی عنوان کرد: مددجویان با حضور در کارگاه‌های تولیدی و پرورشی، ضمن پر کردن اوقات فراغت خود با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شده و از نظر مادی نیز تأمین می‌شوند، ضمن اینکه با اصول درآمدزایی در خارج از زندان نیز آشنا می‌شوند.

رئیس اردوگاه کار درمانی آراسنج گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای این استان نیز تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و از مربیان مجرب و دلسوز برای آموزش‌های لازم در زمینه‌های فنی استفاده می‌شود تا مددجویان با روند اشتغال و کسب مهارت آشنا شده و گواهینامه یا پروانه اشتغال دریافت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد و افزود: مددجویان با فراگیری مهارت‌های شغلی و اخذ گواهینامه مهارتی بتوانند پس از آزادی ایجاد اشتغال کرده و از تکرار جرم و بزه دوری کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.