مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر ارتقای راه اصلی مشهد- دوغارون به بزرگراه به عنوان اولویت های اصلی راهسازی شرق کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  محمد پارسا با اشاره به اهمیت محور مشهد- فریمان- تربت جام- تایباد- دوغارون از نظر ترانزیتی بودن کالا و مسافر گفت: راههای اتصال مشهد به گمرک دوغارون که ورودی کشور افغانستان و کشورهای آسیا میانه می باشد از اهمیت ویژه برخوردار است.

 

وی ادامه داد: محور مشهد- فریمان- تربت جام- تایباد همچنین شهر مشهد را به مرکز شهرستان های فریمان- تربت جام- تایباد متصل می کند که این شهرستان ها به دلیل کشت محصولات کشاورزی در فصول خاص، برداشت محصولات و میزان بالای تردد خودروهای عبوری نیازمند توجه ویژه می باشد.

 

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: پروژه تبدیل این محور به بزرگراه از سال 81 آغاز گردیده و از لحاظ اجرا به چهار قطعه مشهد- فریمان، فریمان- تربت جام، تربت جام- تایباد و تایباد- دوغارون تقسیم می شود.

 

وی درباره پیشرفت فیزیکی این پروژه در قطعه فریمان- مشهد بیان کرد: این قسمت به طول 65 کیلومتر می باشد که قطعه یک آن بطول 15 کیلومتر و قطعه 2 نیز بطول 20 کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آسفالت لایه توپکای آن در مراحل پایانی می باشد.

 

مهندس پارسا افزود: قطعه سه به طول 18 کیلومتر در حال اجراست که 8 کیلومتر در مرحله آسفالت و 10 کیلومتر باقی مانده با تخصیص بودجه در آینده اجرا خواهد شد.

 

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تقاطع سنگ بست نیز با پیشرفت فیزیکی 22 درصد در حال ساخت ابنیه فنی و عملیات خاکی است.

وی همچنین در مورد کنارگذر فریمان از انجام مطالعات این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر به پیمانکار واگذار شده است.

 

مهندس پارسا افزود: قطعه یک باند دوم محور تربت جام- فریمان بطول 20 کیلومتر به بهره برداری رسیده است و قطعه دو به طول 20 کیلومتر بجز یک لایه آسفالت توپکا در حال بهره برداری می باشد.

 

وی با بیان اینکه قطعه سه این محور نیز به طول 20 کیلومتر می باشد، گفت: برای 10 کیلومتر آن یک لایه آسفالت انجام شده و 10 کیلومتر باقیمانده آماده آسفالت می باشد که با تخصیص اعتبار در سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت فیزیکی 33 درصدی قطعه چهار محور تربت جام- فریمان خبر داد و افزود: کنار گذر تربت جام به طول 13 کیلومتر در ضلع جنوبی این شهر در حال اجراست و قسمت عمده ای از آن آماده آسفالت و تقاطع های غیر همسطح آن با تامین اعتبار لازم برای آسفالت آماده بهره برداری می شود.

 

مهندس پارسا درباره پیشرفت فیزیکی پروژه احداث باند دوم تربت جام- تایباد نیز گفت: قطعه یک این پروژه بطول 8 کیلومتر در مراحل اولیه اجرا می باشد مطالعات بقیه مسیر نیز انجام شده و آماده واگذاری به پیمانکار است.

 

وی با تاکید بر اهمیت قطعه تایباد- دوغارون به دلیل مجرای ورودی کشور گفت: مسیر موجود که به صورت راه فرعی است همزمان با تعریض تا راه اصلی با عرض 10.40 با احداث باند دوم به بزرگراه تبدیل می شود.

 

مهندس پارسا افزود: در حال حاضر 10 کیلومتر از باند دوم به بهره برداری رسیده است و عمده مسیر باقی مانده نیز آماده آسفالت می باشد که با تامین اعتبار لازم به بهره برداری می رسد.

 

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در مجموع این پروژه بیش از 10 میلیارد تومان مطالبات دارد که با تخصیص اعتبار لازم به بهره برداری خواهد رسید./س

برچسب ها: اولویت ، اصلی ، بزرگراه ، شرق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.