دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: اجراي احكام حدود الهي در خصوص متجاوزان به نواميس مردم نه تنها نقض حقوق بشر نيست بلكه احترام به حقوق اساسي مردم در برخورداري از امنيت است.

به گزارش حوزه حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، "علي القاصي" در نشست ستاد جرائم خاص استان فارس با اشاره تبليغات بي‌پايه رسانه‌هاي غربي و معاند در خصوص اجراي احكام الهي در ايران، اظهار داشت: اگر تصور و ادعاي به اصطلاح حافظان حقوق بشر، عدم اجرايي مجازات شرعی و قانونی متجاوزان به نواميس مردم است، اين امر ادعايي به دور از حق برخورداري مردم از امنيت است.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز با اشاره به اینکه هر یک از شهروندان در قبال پذیرفتن تابعیت یک نظام و حکومت این تکلیف را برای حاکمیت ایجاد می‌کنند که امنیت و آرامش آنان را به نحو مطلوب تامین كند، گفت: مقابله و برخورد با عوامل ناامنی و اجرای حدود الهی زمینه تحقق حقوق انسانی و اجتماعی شهروندان را فراهم می‌كند.

وی همچنين از اجراي حكم اعدام 5 نفر از متجاوزين به عنف در استان فارس خبر داد و افزود: اين افراد طي سال‌هاي 89 تا 91 با اقدامات مجرمانه خود امنيت جامعه به خصوص بانوان را به مخاطره انداخته بودند كه پس از دستگيري و محاكمه و طي شدن مراحل قانوني احكام آنان به زودي در شيراز و يكي از شهرستان‌هاي استان اجرا مي‌شود.

"القاصي" از تأييد حكم اعدام 19 نفر از قاچاقچيان عمده مواد مخدر در استان فارس خبر داد و در خصوص جرائم اين قاچاقچيان تصريح كرد: اين 19 نفر متهم به تهيه، توزيع حمل و نگهداري مقادير عمده‌اي از مواد مخدر صنعتي و سنتي از جمله حشيش، هروئين، كراك و ترياك هستند كه در فاصله سال‌هاي 88 تا 91 دستگير شده و در دادگاه‌هاي انقلاب شهرستان هاي شيراز، آباده، ني‌ريز، داراب، بوانات و لارستان به اعدام محكوم شدند.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز تصريح كرد: احكام اين افراد پس از قطعيت و رد شدن تقاضاي عفو و بخشودگي و همچنين تأييد دادستان كل كشور و دريافت استيذان رييس معظم قوه قضاييه در دستور كار اجراي احكام دادسرای انقلاب اسلامي شيراز قرار گرفته است و به زودي به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: اجرای ، احکام ، حدود ، القاصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار